TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Brytyjski regulator sprawdzi Google’a

Praktyki reklamowe Google’a będą w Wielkiej Brytanii przedmiotem śledztwa. Brytyjski regulator chce sprawdzić, czy nie doszło do zakłócania konkurencji i nielegalnego faworyzowania usługi Alphabet.

Brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) zamierza zbadać umowę zawartą między Google a Metą na początku 2022 roku.

„Obawiamy się, że Google może wykorzystywać swoją pozycję w technologii reklamowej, aby faworyzować własne usługi ze szkodą dla rywali, klientów i ostatecznie konsumentów” – przekazał Andrea Coscelli, dyrektor generalny CMA w oświadczeniu.

Rzecznik Google poinformował, że firma zamierza współpracować z organem regulacyjnym, aby wyjaśnić wszelkie wątpliwości.

W Wielkiej Brytanii trwa kampania mająca na celu sprawdzanie firm technologicznych. W Urzędzie ds. Konkurencji i Rynków powstał nawet specjalny dział ds. rynków cyfrowych, którego zadaniem będzie zawieszanie, blokowanie lub cofanie decyzji podejmowanych przez firm big tech. Efektem ma być większa przejrzystość działania przedsiębiorstw.

Michał Koch
Michał Koch
Dziennikarz i researcher. Tworzy teksty o najnowszych technologiach, 5G, cyberbezpieczeństwie i polskiej branży telekomunikacyjnej.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze