TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Badanie konsumenckie 2020 – osoby 60+

Najnowsze badanie konsumenckie UKE dotyczy seniorów, czyli osób powyżej 60 roku życia i ich preferencji związanych z rynkiem usług telekomunikacyjnych w 2020 r. Próbuje odpowiedzieć także na pytanie, czy pandemia wpłynęła na wybory w tym zakresie.

W czasie pandemii co trzeci badany przyznał, że odczuwał większe potrzeby w zakresie usług telekomunikacyjnych, jednak ten  okres nie wpłynął na decyzje wyboru operatora.

Najczęściej wybieranymi usługami  były tradycyjne połączenia głosowe. Seniorzy nadal korzystają z telefonii stacjonarnej, ale jest to głównie kwestia przyzwyczajenia oraz fakt, że dotychczasowy numer jest znany rodzinie i znajomym. Jednak bardzo popularna wśród seniorów jest telefonia mobilna, bo aż 92 proc. z nich korzysta z telefonu komórkowego.

73 proc. respondentów korzysta z internetu – stacjonarnego i mobilnego. 90 proc. osób uznaje, że dostęp  do sieci jest dla nich ważny, szczególnie w czasie pandemii  koronawirusa, gdy średnia dzienna liczba godzin w internecie osiągnęła poziom 3,6.

Jednak trochę ponad ¼ seniorów nie korzysta z komputera, gdyż nie odczuwają takiej potrzeby, a 38 proc. nie posiada sprzętu komputerowego.

Seniorzy zawierając umowy na usługi telekomunikacyjne najczęściej dokonują tego stacjonarnie w BOK 0 jest to wybór 52 proc. badanych.

26 proc. badanych, którzy korzystają z telefonii komórkowej, używa komunikatorów internetowych. W czasie pandemii ponad połowa korzystała z nich częściej. Najpopularniejszym wyborem był Messenger i WhatsApp.

Prawie połowa badanych w trakcie pandemii częściej korzystała z programów czy aplikacji do wideokonferencji i najpopularniejszy był tutaj Skype, którego wybrało 60 proc. seniorów.

Jak widać w tej grupie wiekowej pojawiają się wszystkie opcje usług telekomunikacyjnych, które pojawiają się także wśród młodszych badanych, co potwierdza to, że seniorzy coraz lepiej radzą sobie z nowoczesnymi technologiami.

Raport z badania do pobrania na stronie:
https://www.uke.gov.pl/akt/badanie-konsumenckie-2020-osoby-60,377.html?fbclid=IwAR3yh07y0B5MA9WaY_X5B0dREgSyp13Gv7kpRkEIr44hUdda7WBIMxPSMsY

Czytaj także:

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY NUMER isprofessional

Najnowsze

Narzędzia do obróbki kabli firmy Jonard w xbest.pl!

xbest.pl został dystrybutorem dużego, amerykańskiego producenta - firmy Jonard, który znany jest z wytwarzania...

Nie czekaj, dołącz do Lokalnych!

Wsparcie i łączenie sił przyświecają małym i średnim operatorom telekomunikacyjnym od dawna. Wspólne działania...

Gmail i nowy sposób odpowiadania na e-maile

Gmail wprowadza zmianę. Będzie to nowy sposób odpowiadania na e-maile. Dla fanów czatów, który...

Programy CAD – projektuj bez ograniczeń z ZWCAD

ZWCAD 2024 to intuicyjne i kompleksowe oprogramowanie CAD, które umożliwia użytkownikom tworzenie precyzyjnych rysunków...