Klienci Alior Banku w czwartek zmagali się znowu z awarią w bankowości internetowej i mobilnej. Mieli problem z dostępem do swoich pieniędzy. Chociaż bank w miarę szybko naprawił problem, to wielu klientów uważa, że takie sytuacje zdarzają się zbyt często.
Problemy z bankowością online i mobilną w Alior Banku pojawiły się w czwartek po godzinie 13. Klienci skarżyli się na brak dostępu do swoich pieniędzy. Nie mogli się zalogować, problemy istniały też z płatnościami za pośrednictwem Blika.
Awarię potwierdził w mediach społecznościowych sam bank:
Obecnie mogą występować problemy z prawidłowym funkcjonowaniem systemów Alior Online i Alior Mobile. Trwają prace nad przywróceniem ich prawidłowego działania.
Chociaż już o godzinie 15:28 pojawiła się informacja w mediach społecznościowych Alior Banku o naprawieniu problemu:
Aktualnie aplikacja mobilna Alior Mobile i bankowość internetowa Alior Online działają prawidłowo.
Wygląda zatem na to, że tym razem problemy trwały około dwie-dwie i pół godziny. Jednak dla tych, którzy potrzebowali skorzystać z usług banku w tym czasie, to i tak za długo. Widać to było także w komentarzach pod informacją o całej sytuacji [pisownia oryginalna]:
„Czy mam przeprosic w sklepie ze nie moge zapłacić , tak jak wy ciagle przepraszacie ?”
„Co to mam być?? Co kilka tygodni mają problem, Co to za amator administruje systemem informatycznym??”
„Jedyna pewna rzecz we wszechświwcie (nie licząc podatków) to awarie w Aliorze”
W dobie powszechnej płatności internetowych i szerokiego korzystania z bankowości mobilnej każde tego typu zdarzenie jest sporym utrudnieniem dla klientów. Nic zatem dziwnego, że powoduje to ich frustracje. Banki – jak i inne instytucje – powinny szczególną wagę przykładać do stabilności swoich serwisów. Chociaż niezależnie od tego awarię na pewno będą się zdarzały.
Źródło: bussinessinsider.com.pl