TikTok wprowadza zmiany i nowe rozwiązania. Dotyczą kont instytucji rządowych, profili polityków i partii politycznych. Przede wszystkim konta te stracą możliwości reklamowe w serwisie. Pomoże to egzekwować politykę platformy w tym obszarze.
Konta należące do polityków czy partii politycznych dotkną zmiany w funkcjonowaniu na TikToku. Platforma nie będzie akceptowała ich reklam w formie płatnych ogłoszeń, ale również treści sponsorowanych, które publikują inni twórcy. Zmiany dotyczą całych kont reklamowych i dotkną wszystkich powiązanych z kontami politycznymi.
Wyszczególniono sytuacje wyjątkowe, gdy rząd jakiegoś państwa będzie potrzebował wsparcia reklamowego w kampanii szczepień. Wtedy możliwe będzie podejmowania działań reklamowych we współpracy z przedstawicielem TikToka.
Inne zmiany dotyczące kont politycznych to brak możliwości monetyzacji treści na platformie. Konta takie nie będą mogły otrzymywać darowizn i napiwków, korzystać z opcji zakupowych czy funduszu Creator Fund. Oznacza to całkowity brak możliwości przekazywania i otrzymywania płatności czy inwestowania w promocję treści.
TikTok zablokuje również publikowanie treści służących zbieraniu funduszy na kampanie wyborcze. Obejmuje to materiały wideo z politykami, którzy zachęcają do wspierania kampanii oraz treści publikowanych przez partie polityczne kierujące do odpowiednich sekcji na stronach internetowych.
Źródło:cyberdefence24.pl