Zarabiają na SMS: 5 lat SMSAPI w LINK Mobility

39
telefon-smartfon
fot. Pixabay

Technologia SMS kończy w grudniu tego roku 30 lat. Według prognoz, globalnie wartość segmentu rynku SMS-ów A2P ma zwiększyć się z obecnych 71 mld dolarów, do 101 mld dolarów w 2028 r. Jednym z beneficjentów rozwoju tej technologii jest spółka z Gliwic.

5 lat temu, za sumę 16 mln euro, wywodząca się z Norwegii grupa LINK Mobility nabyła właściciela marki SMSAPI – jednego z liderów masowej komunikacji SMS w Polsce. Po wejściu do globalnej grupy gliwicka spółka ma wprawdzie o połowę więcej klientów, ale wysyłają oni dwa razy tyle SMS-ów.

Bilans 5 lat SMSAPI w LINK Mobility:

  • O połowę więcej klientów: 5800 w 2016 r. – 8500 w 2021 r. 
  • Dwa razy więcej SMS-ów: 540mln w 2016 r. – 1,3 mld w 2021 r.
  • Dwa razy więcej pracowników: 37 w 2016 r. – 73 w 2021 r.  
  • Trzy razy wyższe przychody: 38 mln zł w 2016 r.  – 114 mln w 2021 r.

– Pięć lat temu zależało nam na ekspansji i na bezpośrednim dostępie do zagranicznych operatorów. Naszym celem było zwiększenie jakości wysyłek SMS na inne kraje oraz na dostęp do nowych technologii typowanych na następców SMS-a. Dzięki współpracy w ramach Grupy szybko staliśmy się gotowi na stosowanie nowych usług jak RCS, Viber czy oferowanie komunikacji biznesowej w WhatsAppie, jednak rynek pokazuje, że od tych nowinek nadal woli prostszy i tańszy SMS, który już teraz dociera na dosłownie każdy telefon na świecie – mówi Wojciech Kaczmarek, Managing Director LINK Mobility Poland. – Dzięki obecności w LINK Mobility, wysyłamy SMSy w 194 krajach – podkreśla.

Poważnym testem zarządzania kryzysowego był dla firmy czas pandemii, podczas którego gliwicka firma pracowała w znacznej mierze zdalnie.

– Ważnym trendem mijającego pięciolecia okazuje ewolucja w podejściu do danych osobowych. Jak konsumenci lepiej chronieni przez krajowe i unijne przepisy, czujemy się coraz bezpieczniej dzieląc się z firmami swoim adresem, e-mailem czy numerem telefonu, a one coraz chętniej decydują się na budowę własnych baz i prowadzenie komunikacji kanałem mobilnym. Jednocześnie po stronie firm zauważalna jest większa świadomość cyberzagrożeń lepsza dbałość o ochronę danych. W 2021 r. potwierdzeniem biegłości SMSAPI w obszarze ochrony danych, stał się certyfikat ISO 27001. Dzięki niemu przyciągamy banki i instytucje finansowe, którym szczególnie zależy na bezpieczeństwie informacji – wyjaśnia Maja Wiśniewska, Marketing Manager SMSAPI.

Źródło: mat. prasowe