Polki i Polacy coraz chętniej korzystają z usług subskrypcyjnych. Głównie jest to wszelkiego rodzaju rozrywka. Najczęściej wybieraną usługą jest VOD.
Blue Media wykonało badania zatytułowane „Finanse Polaków w czasach pandemii”. Wynika z niego, że 60 proc. Polaków subskrybuje internetowe usługi. Z tego 40 proc. korzysta z usług streamingowych by oglądać filmy i seriale. 15 proc badanych decyduje się na serwisy oferujące muzykę. 11 proc. subskrybuje gry, tyle samo – prasę online.
W stosunku do roku 2020 wzrosła też liczba osób zainteresowanych oprogramowaniem i bezpieczeństwem – programami antywirusowymi. Wybiera je 17 proc. osób.
Najczęstszym powodem wybierania usług subskrypcyjnych jest wygoda. Ten powód podaje 50 proc. badanych. Inne powody to łatwość korzystania czy cena. Najpopularniejszą formy opłaty są przelewy tradycyjne, na które decyduje się36 proc. ankietowanych. Jednak coraz więcej Polek i Polaków przy płaceniu za subskrypcję korzysta z karty kredytowej czy BLIK-a. W przypadku tego ostatniego jest on najpopularniejszy w grupie wiekowej 16-34 lata.
Źródło: ictmarketecperts.com