Płatna Ulica Sezamkowa na YouTube!

 
A jednak! Stało się! – serwis YouTube wprowadził płatne subskrypcje dla niektórych kanałów.
Póki co płatne kanały nie są dostępne w Polsce, ale kiedy pilotażowy program odpłatności zakończy się, zapewne YouTube sięgnie również do naszych portfeli!
Tego się jednak na razie nie dowiemy – wiemy natomiast, że użytkownicy będą mogli oglądać za darmo treści na płatnych kanałach przez 14 dni, po czym będą musieli zapłacić za dostęp do nich co najmniej 0,99 dolara miesięcznie. W przypadku wyżej wspomnianej Ulicy Sezamkowej jest to już jednak 2,99dolara miesięcznie. Czasem opłata będzie mogła być pomniejszona przy opłaceniu z góry rocznego abonamentu. Sama subskrypcja będzie ważna na każdym urządzeniu, na które zalogowany będzie konkretny użytkownik.
Dla narzekających na to rozwiązanie możemy na pocieszenie tylko dodać, że to nie YouTube decyduje o odpłatnościach, lecz nadawca treści decyduje, czy za oglądanie jego filmów należy płacić.

Jak myślicie, czy jest to zamach na wolność internautów, a może logiczna konsekwencja praw ekonomii?

 

10 tysięcy dolarów od Apple dla internauty, który…

0

Apple oferuje 10 tysięcy dolarów nagrody dla tego, kto pobierze z AppStore aplikację numer 50 mld. Jest jednak jeden warunek…

Pobranie z App Store aplikacji o numerku 50 mld nacechowane jest poziomem szczęścia podobnym do trafienia 4 lub 5 w lotto. Apple o tym wie, więc oferuje temu szczęściarzowi nagrodę w wysokości 10 tysięcy dolarów. Niestety, jest jeden drobny haczyk – całą tę kwotę ów szczęściarz będzie musiał wydać w… App Store, co oznacza co najmniej kilka lat darmowego pobierania aplikacji.
Dla kolejnych 50 osób, Apple także przyszykowało niespodzianki w postaci voucherów o wartości 500 dolarów do wydania w sklepie z aplikacjami.
Źródło: wp.pl

Koniec ery stacjonarnego internetu bez limitu

0


Operatorzy od pewnego czasu zapowiadają wprowadzenie ograniczeń do nielimitowanego internetu stacjonarnego. Od słów przechodzą do czynów. Na wprowadzenie limitów zdecydował się Deutsche Telekom.
Już kilka miesięcy temu telekomunikacyjni operatorzy przebąkiwali w mediach, że zbliża się koniec internetu bez limitów. Powodem takiego stanu jest szybko rosnąca liczba pobieranych danych przez użytkowników internetu, a wprowadzenie limitów ma pomóc w utrzymaniu optymalizacji sieci.
Jako pierwszy z dużych graczy telekomunikacyjnego rynku na taki krok decyduje się Deutsche Telekom, który zapowiada wprowadzenie limitów danych w usłudze szerokopasmowego internetu stacjonarnego na łączach DSL. Z informacji serwisu FierceTelecom wynika, że łącze o prędkości 16 Mb/s będzie posiadało limit 75 GB danych, 50 Mb/s – 200 GB, 100 Mb/s – 300 GB oraz 200 Mb/s – 400 GB. Limity dotyczą nowych umów.
Po przekroczeniu limitów prędkość internetu spadnie do 384 kb/s. Deutsche Telekom przekonuje, że limity nie powinny być kłopotliwe dla użytkowników, bo z danych operatora wynika, że miesięcznie klienci wykorzystują średnio od 15 do 20 GB.

Żródło: http://media2.pl

Jeśli zapowiedzi dużych operatorów się sprawdzą, to Internet bez limitu danych będzie dostępny tylko u lokalnych operatorów!

Wywiad z SGT SA – operatorem usługi JAMBOX

0

Wywiad z Bartłomiejem Czardybonem – prezesem zarządu SGT SA, operatora usługi JAMBOX – IPTV dla ISP. Zapraszamy.
– Co w ogle robiSGT?
SGT pomaga dostawcom Internetu stać się operatorami telekomunikacyjnymi, którzy sprzedają pełen zakres usług w tym telewizję cyfrową JAMBOX.
– Dlaczego warto współpracować z SGT?
Najlepiej zapytać jednego ze 150 Partnerów SGT (śmiech). Myślę, że warto wspomnieć o tym, że na dziś JAMBOX działa na 20 tys. dekoderów, co daje nam pewność, że następny podłączony Abonent również będzie zadowolony. SGT wspiera modele STB wielu producentów, więc nie tylko dajemy wybór Abonentowi (proste i tanie oraz zaawansowane i droższe), ale zabezpieczamy biznes przed zagrożeniami związanymi z jednym dostawcą. JAMBOX ma najszerszą ofertę kanałów telewizyjnych poukładanych w atrakcyjne pakiety. Staramy się nie korzystać z zamkniętych rozwiązań zewnętrznych dostawców – to powoduje, że nasz produkt jest doskonale dopasowany zarówno do potrzeb naszych Abonentów, jak i Operatorów.
– Co jako Operator będę mógł zaoferować moim Abonentom?
Pełna oferta JAMBOX to blisko 200 kanałów telewizyjnych. Nasz flagowy produkt – pakiet Wielotematyczny to ponad 100 kanałów, które sugerujemy oferować w cenie 54,90 zł. Do tej oferty podstawowej można dokupić 20 dostępnych dodatkowo pakietów Tematycznych, Premium czy kanałów HD. W dobie pełnej dostępności DVB-T przygotowaliśmy również pakiet dla mniej wymagających Abonentów (ale z sztandarowym kablowym zestawem kanałów takich jak: TVN 24, AXN, Discovery Channel, National Geographic, Eurosport, Disney Channel czy nSport) – taki zestaw ponad 50 kanałów nazywany przez nas Telewizją Bez Karty jest dostępny dla Abonentów już od 34,90 zł. Telewizja Bez Karty to najtańszy na rynku sposób na oferowanie atrakcyjnych usług telewizyjnych.
– A co jeśli chciałbym sprzedawać mój własny pakiet?
Chciałbym podpisać własne umowy z nadawcami. Oczywiście jest to możliwe. W ramach współpracy przy sprzedaży telewizji JAMBOX możesz uruchomić sobie jeden własny pakiet (pewnie mniejszy niż wielotematyczny), a my zrobimy Ci dla niego tanią usługę technologiczną, pod względem technicznym identyczną do JAMBOX. Dodatkowo cały czas możesz sprzedawać Abonentom pakiety JAMBOX.

Wywiad z Grupą Wielkopolską

0

Zapraszamy do zapoznania się z wywiadem przeprowadzonym z Panem Adamem Wojciechowskim – współzałożycielem Stowarzyszenia Wielkopolskich Operatorów Telekomunikacyjnych oraz Internet Wielkopolska.
– Czym dokładnie jest grupa Internet Wielkopolska?
Internet Wielkopolska to grupa niezależnych regionalnych operatorów telekomunikacyjnych z terenu Wielkopolski którzy „dorośli” do współpracy tak na płaszczyźnie technologicznej jak i marketingowej.
– Skąd pomysł na stworzenie takiej inicjatywy?
Grupa Internet Wielkopolska to krok w stronę konsolidacji rynku. Współpraca w mniejszym gronie trwa już od dłuższego czas. Dodatkowo wypracowaliśmy zaufanie między sobą będąc członkami Inetgroup oraz Stowarzyszenia Wielkopolskich Operatorów Telekomunikacyjnych stąd łatwiej było usiąść przy stole i wypracować wspólną wizję i cele działania.
– Jaki wpływ na Pańskie działania miał magazyn Twój internet?
Magazyn Twój Internet wpasował się czasowo ze swoją ofertą w nasze działania. Podjeliśmy decyzję o nawiązaniu współpracy w celu budowania świadomości nowej marki jaką jako grupa jesteśmy. Dodatkowo pokazujemy czytelnikom, iż firmy, które znają z rynku lokalnego, to nie są już „małe firemki”. Śmiało mogę wysunąć teorię, że należymy do grona przedsiębiorstw o największej dynamice wzrostu tak wielkościowego jak i technologicznego.
– Skąd dowiedział się Pan o magazynie Twój Internet?
Otrzymaliśmy od wydawcy próbny pakiet z archiwalnymi egzemplarzami oraz opis i wizję magazynu, która wpasowała się w nasze oczekiwania.
– Ile firm uczestniczy w tej chwili w projekcie?
Na chwile obecną jest to 7 operatorów, jednak już otrzymujemy informację od reszty partnerów Inetgroup z naszego województwa, którzy chętnie przystąpią do naszego projektu.
– Jak udało się Panu pogodzić interesy tylu firm i jak wygląda komunikacja między firmami?
Mamy wspólne doświadczenia w pracy grupowej na skalę ogólnopolską, przyszedł czas by doświadczenie to przelać na nasz lokalny rynek, stąd nie ma problemów pogodzenia interesów. Z racji iż jako właściciele znamy się osobiście to w dobie XXI wieku i branży w której działamy nie ma problemu z komunikacją. W 90% odbywa się ona elektronicznie.

Czy Internet podrożeje?

0

Zapraszamy do zapoznania się z wypowiedzią byłej prezes UKE, przewodniczącą rady nadzorczej Wielkopolskiej Sieci Szerokopasmowej Anny Streżyńskiej na temat rozwoju szybkiego Internetu w Polsce.

XII Konferencja KIKE

0

XII Konferencja Krajowej Izby Komunikacji Ethernetowej

Ponad 250 firm telekomunikacyjnych w jednym miejscu. Wymiana doświadczeń, technologie i nowoczesne rozwiązania ze świata Internetu szerokopasmowego. Dyskusje na temat regulacji rynku w Polsce, wpływu szerokopasmowego Internetu na rozwój usług telewizyjnych i multimedialnych w sieci, rozbudowy infrastruktury telekomunikacyjnej na etapie ”ostatniej mili”. Rozmowy na temat aspektów prawnych dotyczących branży.
Konferencje KIKE to również targi, na których wystawcy zaprezentują rozwiązania technologiczne, pozwalające budować w Polsce sieci szerokopasmowe zapewniające dostęp do Internetu na najwyższym europejskim poziomie, z prędkością dostępową zapewniającą jednoczesne przeglądanie Internetu, oglądanie telewizji, prowadzenie rozmów telefonicznych. Wśród wystawców zaprezentują się dostawcy usług: VoD (video na żądanie) i MoD (muzyka na żądanie), VoIP (telefonia cyfrowa), bezprzewodowego dostępu do internetu, nowoczesnej multimedialnej telewizji.
Konferencje KIKE, to czas i miejsce, w którym polskie małe i średnie firmy telekomunikacyjne spotykają się, by pokazać, że są w stanie konkurować z największymi operatorami telekomunikacyjnymi w kraju, zarówno ceną jak i jakością oferowanych usług. Prezentują rozwiązania dla biznesu bądź detalicznego abonenta.

Mamo! Chcę mieć konto na facebooku!

0

O bezpieczeństwie dzieci w Internecie mówi się i dużo, i mało. Wszystko zależy od tego, czy rodzic szuka informacji na ten temat i czy naprawdę chce je znaleźć. Większość z nas jednak nie szuka, myśląc że problem cyberprzemocy i spotkania ze znajomymi-nieznajomymi w “realu” nie będą dotyczyły naszych grzecznych dzieci. A okazuje się, po głębszym przeszukaniu sieci, że bezpieczeństwo nastolatków i dzieciaków tkwi jeszcze w innych kwestiach.

Czy wiesz, że Twoje dziecko, w związku z wymogami prawnymi, do 13 roku życia, aby swobodnie korzystać ze wszystkich możliwości Internetu, jak np.założenia konta e-mailowego, potrzebuje w świetle Regulaminów Twojej formalnej zgody? A jeśli wysłało Ci przed 13 urodzinami zaproszenie do znajomych przez Facebook`a to w procesie rejestracji musiało skłamać, fałszując datę urodzenia?
Oznacza to, że cały świat mówi rodzicom: “przynajmniej do 13 roku życia naprawdę musisz wiedzieć, co Twoje dziecko robi, także w Internecie.” Dzięki temu uczymy się również, jak w późniejszym wieku rozmawiać na te temat. Tymczasem wielu rodziców cieszy się, że dzieci takie zaradne, takie samodzielne. A nasze pociechy w tym czasie buszują po Facebooku, Naszej Klasie, YouTube, spotykając się z treściami, które, nawet jeśli nie spowodują, że dzieci padną ofiarą cybreprzemocy, mogą wyrządzić naprawdę ogromne straty w psychice i mentalności kształtującej się młodzieży. Sedno sprawi tkwi bardzo często w tym, że rodzice tak naprawdę nie mają pojęcia, jak funkcjonuje nowoczesna cyberprzestrzeń.

Anonimowość w sieci

Korzystając z internetu często zapominamy, że w sieci nie jesteśmy anonimowi. Cokolwiek zrobimy i cokolwiek napiszemy – zostaje to gdzieś zapisane. Dlatego musimy wziąć za nasze działania pełną odpowiedzialność i czasem dwa razy zastanowić się przed kliknięciem myszką. Dotyczy to nie tylko spraw dużego kalibru, czyli oszustw i przestępstw popełnianych z wykorzystaniem internetu, ale także np. znieważenia kogoś w dyskusji, co także może być ścigane i karalne.
– Praktyka pokazuje, że odpowiednie służby (najczęściej policja lub prokuratura, ale przy poważniejszych sprawach także ABW) często zwracają się do operatorów Internetu z wnioskiem o udostępnienie danych. Operator jest
ustawowo zobowiązany do zapisywania i archiwizowania danych związanych z ruchem w sieci i na każde żądanie służb musi takich informacji udzielić – mówi Przemysław Knycz, właściciel KOLNET s.c, firmy świadczącej usługi dostępu do Internetu.
Przemysław KnyczPrzemysław Knycz – właściciel KOLNET s.c.
Dlatego nie ulegajmy pokusie robienia rzeczy, które nie są zgodne z prawem, choć wydawać by się nam mogło, że jesteśmy “bezpiecznie” ukryci za ekranem monitora. Podobnie jak w prawdziwym życiu, tak samo w świecie internetu – cokolwiek zrobimy, pozostawiamy za sobą cyfrowe ślady.