Czy WiFi przyszło dziś do pracy?

0

Kilka dni temu pisaliśmy o darmowym WiFi na pokładach samolotów. Tym razem na warsztat weźmiemy europejskie firmy – aż 50 proc. firm w Czechach, Niemczech, Szwecji, Holandii i w Wielkiej Brytanii nie oferuje swoim pracownikom dostępu do firmowej sieci bezprzewodowej! Sprawdźmy, co pokażą nam wyniki badania przeprowadzonego wśród 2500 europejskich pracowników biurowych.

Tylko 45 proc. ankietowanych ma dostęp do firmowej sieci bezprzewodowej. Jedna na dziesięć osób stwierdziła, że przez niską jakość połączenia internetowego nie mogła zakończyć procesu sprzedaży, co według autorów badania pokazuje, jak słaba jakość infrastruktury IT może negatywnie wpływać na rozwój biznesu.
Dodatkowo 15 proc. ankietowanych potwierdziło, że niska jakość komunikacji stanowiła problem w osiągnięciu ich celów sprzedażowych, a 25 proc. zgodziła się, że zła jakość połączeń uniemożliwiła im dotrzymanie terminu. Z drugiej strony prawie 40 proc. ankietowanych wskazywało, że ma możliwość pracy z domu, a 25 proc. korzystała z rozwiązań bazujących na technologii chmury osobistej typu Salesforce.com, Dropbox lub Google Drive.
Rozwój technologii szybkiej komunikacji w Europie zwiększa znaczenie usług bazujących na chmurze i zmierza w kierunku coraz większej mobilności pracy. Tym samym stwarza możliwość zwiększania produktywności oraz lepszej obsługi klienta. Małe i średnie firmy muszą zainwestować w dostęp do super szybkiej komunikacji, aby umożliwić pracownikom elastyczne wykonywanie ich zadań i efektywne BYOD. To może wpłynąć na poprawę czasu reakcji na klientów i na potencjalną satysfakcję z pracy. – komentuje wyniki Lee Marsden, europejski prezes Zyxel.
 
Źródło: Zyxel
Zdjęcie: theatlantic.com

Kanały i pakiety w ofercie eTV dla operatorów ISP!

Począwszy od grudnia, EVIO Polska rozszerzyło ofertę o kolejne kanały i pakiety proponowane w usłudze eTV dla operatorów ISP. W chwili obecnej portfolio kanałów oferowanych w ramach usługi to dostęp do 259 pozycji, w tym 89 w jakości HD.

Usługa eTV to propozycja dla operatorów internetowych pragnących wdrożyć telewizję we własnej sieci jako niezależną markę. Operatorzy debiutują z pakietem START składającym się z 54 popularnych kanałów, w tym 11 HD. Mają również możliwość wybrać bogatszy pakiet START+EXTRA HD i uzyskać dostęp do łącznie 120 kanałów (54 HD).
W celu rozszerzenia oferty, operatorzy mają następnie do wyboru 8 pakietów tematycznych:

  • Dzieci – 7 kanałów (1 HD)
  • Rodzinny – 8 kanałów (4 HD)
  • Muzyka – 12 kanałów (4 HD)
  • Nauka/Podróże – 11 kanałów (8 HD)
  • Sport – 7 kanałów (6 HD)
  • Premium Sport & Film – 6 kanałów HD
  • Film – 15 kanałów (8 HD)
  • Max – 11 kanałów (1 HD)
  • Świat – 11 kanałów

Usługa eTV powstała, by wspierać operatorów w uruchomieniu i rozwijaniu własnej usługi telewizyjnej. Współpraca odbywa się w dwóch etapach, począwszy od modelu trójstronnego, aż do usamodzielnienia się operatora, przy czym EVIO zapewnia opiekę w kwestiach technicznych, źródła sygnału oraz obsługi logistyczno-marketingowej.
Brak konieczności inwestowania w kosztowne zaplecze technologiczne oraz uiszczania opłat dla nadawców z tytułu tzw. „minimów gwarantowanych”, oznacza, iż operator zarabia już od pierwszego abonenta.
Wdrożenie usługi telewizji przy udziale EVIO umożliwia pozyskiwanie własnych abonentów od samego początku i budowanie ich lojalności. eTV jest odpowiedzią na potrzeby przedsiębiorczych operatorów ISP, którzy pragną uatrakcyjnić portfolio usług oraz wyjść naprzeciw wymaganiom swych abonentów.

 Evio POLSKA

 
 
 

Wi-Fi pośród chmur

Pasażerowie irlandzkich linii lotniczych Ryaniar mogą liczyć na spore udogodnienia. Kenny Jacobs, szef marketingu firmy, zapowiedział w wywiadzie udzielonym Independent.ie, że do 2018 r. uruchomi darmowe Wi-Fi we wszystkich samolotach.

Najprawdopodobniej Wi-Fi na pokładach samolotów Ryanair pojawi się w ciągu 18-24 miesięcy. Szukamy jednak odpowiedniej, a przede wszystkim taniej technologii – mówi Jacobs. Deklaruje również tą samą cenę biletów.
Obecnie na świecie jest zaledwie siedem linii lotniczych oferujących wszystkim swoim pasażerom darmowy dostęp do bezprzewodowego Internetu na pokładzie samolotu. Należą do nich: norweski tani przewoźnik Norwegian, narodowe tureckie linie lotnicze Turkish Airlines, chiński narodowy przewoźnik Air China, filipińskie narodowe linie lotnicze Philippine Airlines, prywatne Hong Kong Airlines, amerykańskie tanie linie JetBlue oraz stacjonujące w Bangkoku linie Nok Air.
Kolejni przewoźnicy planują uruchomić taką usługę do 2015 r. Pojawiło się wśród nich m.in. trzech przedstawicieli Europy: Air France KLM (obecnie w fazie testów w niektórych maszynach), Iberia (Wi-Fi w 25 Airbusach przewoźnika do 2015 r.) czy Vueling (Wi-Fi w 4 maszynach do końca 2014 r.).
Niemiecka Lufthansa zapewnia swoim pasażerom korzystającym z przelotów długodystansowych technologię FlyNet, która umożliwia dostęp do Internetu przez WLAN oraz przez system telefonii komórkowej GSM. Obsługujący przewoźnika Deutsche Telekom oferuje trzy taryfy opłat za korzystanie z Internetu na pokładzie: 1 godzina: 9 euro, 4 godziny: 14 euro lub cały lot (do 24 godzin): 17 euro.
Pasażerowie Emirates mają do dyspozycji bezpłatny pakiet o wielkości 10 MB, który jest wystarczający dla większości podróżnych, by zalogować się np. na konta społecznościowe. Za pobranie kolejnych 600 MB danych pobierana jest opłata w wysokości 1 USD. Przewoźnik chce jednak zaoferować wkrótce pasażerom nieograniczony, bezpłatny dostęp do Wi-Fi.
Na całym świecie płatny dostęp do bezprzewodowego Internetu na pokładzie samolotów oferuje ok. 40 linii lotniczych.
 
Źródło: Wirtualna Polska
Zdjęcie: businesstraveller.pl

Kto chce Internet?

Chceinternet.pl – to tutaj mieszkańcy województwa warmińsko-mazurskiego mogą  wskazać operatorom telekomunikacyjnym swoją najbliższą okolicę jako odpowiednie miejsce do podjęcia inwestycji związanej z budową sieci telekomunikacyjnej “ostatniej mili”.

W zamyśle Chceinternet.pl ma łączyć informacje o szukających dostępu do Internetu z dostawcami tej usługi. Umożliwia to interaktywna mapa z oznaczonymi miejscami, w których jest zapotrzebowanie na szybki Internet. W ten sposób przedsiębiorcy telekomunikacyjni otrzymują informację, kto i gdzie jest zainteresowany podłączeniem się do sieci.
Na podstawie tak zgromadzonych danych mogą podjąć decyzję o budowie sieci telekomunikacyjnej tzw. „ostatniej mili” w danej miejscowości. Jest ot kolejna incjatywa, która powstała w ramach Planu Cyfrowego 2025 dla Warmii i Mazur, w którym samorządy obniżają bariery ekonomiczne w postaci podatków i opłat dotyczących inwestycji z zakresu infrastruktury „ostatniej mili”.
Województwo warmińsko- mazurskie realizuje projekt Sieć Szerokopasmowa Polski Wschodniej – województwo warmińsko-mazurskie, który zakłada wybudowanie ok. 2200 km światłowodów do końca września 2015 roku. Sieć ta będzie podstawą do dalszego rozwoju sieci “ostatniej mili”. Sieć budują Otwarte Regionalne Sieci Szerokopasmowe (ORSS).
 
Źródło: Urząd Marszałkowski woj. warmińsko-mazurskiego
Zdjęcie: en.wikipedia.org

Merytorycznie i praktycznie na XV Konferencji KIKE!

0

Jubileuszowa konferencja KIKE skupiła się na dofinansowaniach i inwestycjach szerokopasmowych. Głównie w zakresie POIG 8.4, PO RPW II.1, ale również nadchodzącego PO PC. Inaczej niż w poprzednich edycjach, agendę zdominowały przede wszystkim panele dyskusyjne i szkolenia. Organizatorzy w dużej mierze zrezygnowali z wykładów sponsorowanych na rzecz debaty z zaproszonymi gośćmi specjalnymi (min. UKE, WWPE, MIR, PARP) oraz uczestnikami konferencji. Z wystawcami usług i technologii szerokopasmowych można było spotkać się na stoiskach.

Inwestycje, dofinansowania – przeszłość i przyszłość ISP

Szacuje się, że około 20% rynku telekomunikacyjnego w Polsce (źr. PMR) obsługują lokalni operatorzy, którzy korzystając z dofinansowań unijnych w głównej mierze inwestują nowoczesne standardy NGA oparte na sieciach światłowodowych. W programie 8.4 „ostatnia mila” operatorzy do końca października 2014 podpisali 655 umów na realizację działań związanych z inwestycjami szerokopasmowymi na kwotę ponad 1mld złotych (udział środków UE ponad 850mln PLN).
Lokalni ISP zapowiadają dalsze inwestycje na tym polu i są zainteresowani głównie sieciami światłowodowymi wpisującymi się w wymogi Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, przy którym KIKE uczestniczy jako strona w dyskusji odnośnie wymogów i wytycznych dot. realizacji projektów. Zgodnie z założeniami harmonogramu prac PO PC pierwsze konkursy powinny wystartować w III kwartale 2015 roku.
Wśród paneli była tez okazja do przedyskutowania wyników inwentaryzacji UKE ze szczególnym uwzględnieniem inwestycji MŚP oraz inwestycji w ramach projektów unijnych.

Connector 2014

Po raz pierwszy wręczono statuetki CONNECTOR 2014, które przekazano na ręce osób zdaniem KIKE najbardziej zaangażowanych w rozwój branży i środowiska operatorskiego. Statuetki otrzymali: Pani Anna Streżyńska, Pani Eliza Pogorzelska, Pan Eugeniusz Gaca. Nagroda/wyróżnienie będzie stałym elementem jesiennych konferencji KIKE jako wyraz uznania i podziękowanie za trud i pracę na rzecz środowiska ISP.

Przeciw kradzieżom i dewastacji

Znaczny spadek kradzieży i dewastacji infrastruktury zanotowano w 2014 roku dzięki działaniom Memorandum ds. przeciwdziałania kradzieżom i dewastacji infrastruktury (inicjatywa UKE, URE, UTK. KIKE jest sygnatariuszem memorandum). W trakcie konferencji zaprezentowano narzędzia do zarządzania informacjami o incydentach związanych z niszczeniem infrastruktury technicznej, których celem jest zwiększanie skuteczność organów ścigania w zwalczaniu incydentów.
Rozmawiano również o zwiększaniu świadomości biznesowej współpracujących operatorów w zakresie współdzielenia sieci i prowadzonych wspólnie prac inwestycyjnych, by minimalizować zjawiska kradzieży w sytuacjach kiedy prawo może być łamane przez osoby podszywające się pod wykonawców i podwykonawców robót.

Zarządzanie, budowanie, planowanie

Zajęcia praktyczne z zakresu pomiarów sieci optycznych, ochrony sieci przed wyładowaniami atmosferycznymi, innowacyjne technologie budowy napowietrznych sieci w technologii FTTH metodą prefabrykacji, ale również szkolenia z zakresu zarządzania firmą, kreowania marki, promowania usług zdominowały dwie mniejsze sale konferencyjne, w których operatorzy mieli szansę podyskutować i sprawdzić na praktycznych przykładach wiele rozwiązań.

Prawo w telekomunikacji

Klasycznie część konferencji poświęcona była blokom prawnym. Dyskutowano o tym, czy dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/61/UE z 15 maja 2014 pokona polskie bariery inwestycyjne. Również o tym jak naliczać ulgi w umowach o świadczenie usług telekomunikacyjnych i dochodzić należności w E-Sądzie oraz o nowej ustawie dotyczącej praw konsumenta.

Oferta ramowa na dostęp hurtowy

Wśród paneli dyskusyjnych pojawił się temat oferty ramowej na dostęp hurtowy do sieci światłowodowych FTTx wybudowanych ze środków publicznych. Z zaproszonymi przedstawicielami RSS rozmawiano również o ofercie Regionalnych Sieci Szerokopasmowych dla operatorów lokalnych.
Jubileuszowa konferencja KIKE zgromadziła blisko 470 uczestników, w tym gości specjalnych między innymi z UKE, WWPE, PARP, MIR, RSS. Była również okazją do spotkania się z blisko 40-stoma wystawcami usług i technologii szerokopasmowych. Konferencje KIKE odbywają się dwa razy w roku, jesienią i wiosną, skierowane są głównie do lokalnych ISP.

Zobacz Galerię zdjęć z XV Konferencji KIKE:

(e)Świąteczne zakupy!

0

Dobra wiadomość dla e-commerce! Ponad 80 proc. Polaków posiadających dostęp do sieci planuje kupić choć część prezentów przez Internet, a jedynie 17 proc. wyklucza taką możliwość – wynika z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Poczty Polskiej.

Wśród najpopularniejszych powodów odwrotu od sklepów stacjonarnych w bieżącym roku znajduje się wygoda zakupów przez Internet. Polacy kupią w sieci prezenty bo uważają, że tak jest taniej niż w sklepach stacjonarnych (67 proc.) i mają większy wybór niż w sklepach tradycyjnych (43 proc.).
Badanie potwierdziło też zaobserwowany od pewnego czasu trend, że Polacy chętnie chodzą najpierw do sklepów stacjonarnych, żeby obejrzeć lub przymierzyć produkty, a potem kupują je w sieci. Robi tak blisko 80 proc. badanych.
Osoby, które jednak wybiorą zakup w sklepach tradycyjnych, jako główny powód podają chęć osobistego obejrzenia produktów lub obawy, że towar kupiony on-line może być uszkodzony lub niezgodny z zamówieniem.
Średnio respondenci planują przeznaczyć na zakup prezentów świątecznych w tym roku 500 zł, a połowa z nich nie więcej niż 400 zł. Co czwarta osoba planuje kupić prezenty świąteczne za kwotę większą niż 500 zł – zauważa członek zarządu ARC Rynek i Opinia Marek Lekki.
Wśród najczęściej zamawianych w sieci prezentów znajdą się w tym roku kosmetyki (56 proc.), słodycze (49 proc.), zabawki (45 proc.). Połowa badanych planuje kupić w prezencie dla bliskich książki.
Decydując się na zakup prezentów w sieci dokładnie wybieramy dostawcę przesyłki. Na operatora przesyłek świątecznych ponad 70 proc. badanych planuje wybrać Pocztę Polską.
W badaniu “Zakup prezentów świątecznych przez Polaków”, zrealizowanym przez ARC Rynek i Opinia dla Poczty Polskiej, wzięło udział 508 osób, które planują kupić prezenty świąteczne. Badanie reprezentatywne na populację internautów ze względu na wiek, płeć oraz wielkość miejscowości zamieszkania. Termin realizacji wywiadów: 7-12 listopada 2014 r.
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia
Zdjęcie: integracja24.pl

Wielka Brytania: 700MHz "na wolności"!

Ofcom, regulator medialny z Wielkiej Brytanii, postanowił uwolnić część pasma 700 MHz na potrzeby Internetu mobilnego, zabezpieczając jednocześnie przyszłość naziemnej telewizji cyfrowej.

Dzięki tej decyzji, operatorzy sieci komórkowych będą mogli dostarczać Internet mobilny z wykorzystaniem części pasma aktualnie używanego na potrzeby naziemnej telewizji cyfrowej (Freeview) oraz na potrzeby mikrofonów bezprzewodowych.
W rezultacie konsumenci i przedsiębiorcy zyskają dostęp do szybszego i tańszego niż obecnie Internetu mobilnego, a widzowie nadal będą mogli korzystać z naziemnej telewizji cyfrowej. Ofcom chce, aby do uwolnienia części pasma 700 MHz doszło na początku 2022 roku, a być może nawet dwa lata wcześniej.
Ofcom ma zapewnić również użytkownikom mikrofonów bezprzewodowych (teatry, obiekty sportowe, organizatorzy imprez muzycznych, itd.) nieprzerwany dostęp do tych częstotliwości, których potrzebują.
Według Ofcomu, popyt na Internet mobilny może być 45 razy większy w 2030 roku niż obecnie. W związku z tym, dostawcy usług telefonii komórkowej powinni mieć dostęp do większej części pasma niż teraz, aby sprostać temu rosnącemu popytowi na Internet mobilny w smartfonach i tabletach.
Naziemna telewizja cyfrowa nadal będzie odgrywała w Wielkiej Brytanii niezwykle istotną rolę w dostarczaniu widzom taniego, niemal powszechnego dostępu do kanałów telewizji publicznej – zapewnia Ofcom.
 
Źródło: SATKurier.pl
Zdjęcie: mobirank.pl

TV dla operatorów ISP – relacja z I Kongresu eTV!

0

W dniach 30-31 października w Wieliczce odbył się Pierwszy Kongres eTV czyli wydarzenie dedykowane operatorom internetowym (ISP) pragnącym wprowadzić usługę telewizji do swojej oferty i sprzedawać ją pod własną marką. Organizatorem spotkania była firma Everitum, a partnerami strategicznymi firmy EVIO Polska i Orange Polska.

Tematem głównym wydarzenia była kwestia budowania atrakcyjnej oferty TV mającej uzupełnić usługi skierowane do wymagającego użytkownika Internetu. Uczestnicy spotkania mieli okazję dowiedzieć się jak tworzyć konkurencyjne pakiety programowe, jak skutecznie je promować we własnej sieci oraz jak budować własną lokalną markę.
Prezentację dotyczącą zagadnień wdrożenia usługi eTV, stworzonej właśnie dla operatorów ISP, poprowadził Mariusz Filipiak, Prezes Zarządu EVIO. Propozycja ta pozwala operatorom na uruchomienie telewizji we własnej sieci, bez konieczności inwestowania w kosztowne zaplecze technologiczne oraz zajmowania się czasochłonnymi kwestiami logistycznymi związanymi z pozyskaniem licencji od nadawców.
Popołudniowa sesja została podzielona na dwa równoległe szkolenia. Pierwsze z nich dotyczyło sprzedaży usług TV i zostało przeprowadzone jako trening związany z coachingiem sprzedażowym oraz doradztwem w sprawie organizacji działu sprzedaży. Szkolenie prowadzili trenerzy z wieloletnim praktycznym doświadczeniem w sprzedaży usług telekomunikacyjnych z firm Future Skills oraz SaleFormation, a także przedstawiciele nadawcy kanałów Canal+.
Drugi warsztat był dedykowany pracownikom działów technicznych i dotyczył technologicznych wymagań potrzebnych do wdrożenia, konfiguracji i obsługi usługi eTV. Eksperci z działu technicznego EVIO na podstawie zgromadzonych case-study przedstawili cały proces uruchomienia telewizji cyfrowej w sieci ISP.
Podczas kongresu zaplanowano także wydarzenia towarzyszące skupione wokół zagadnień dotyczących przyszłości TV. Odpowiedzi na pytania o współistnienie tradycyjnej telewizji i treści dystrybuowanych w Internecie szukali uczestnicy debaty pt. „Jakiej telewizji chce abonent?” czyli Paweł Tutka (HbbTV), Karol Wyszyński (LifeTube) oraz Radosław Juźwin (NC+). Moderatorem był Janusz Kołodziej, redaktor naczelny magazynu TELEPRO. Dobrym przykładem angażujących trendów, których oczekują współcześni odbiorcy był pokaz trzech projektów crossmedialnych zaprezentowanych podczas Filmteractive Market 2014. Inicjatywy te oparte są w głównej mierze na treściach wideo, idealnie integrują się z innymi formami komunikacji z odbiorcami i tworzą razem całość wzmacniającą interakcję.
Pierwszy Kongres eTV zakończyła wieczorna integracja w salach Kopalni Soli Wieliczki, która na tę okazję została przemieniona w iście przerażający plan filmowy rodem z krwawego horroru. Organizatorzy zaserwowali takie atrakcje jak pokaz światła i dźwięku w cmentarnej mgle, występ wiecznie żywego Michaela Jacksona oraz przejście tunelu strachu wypełnionego profesjonalnie ucharakteryzowanymi zombie.

Zobacz FOTORELACJĘ z I Kongresu eTV:

Obejrzyj podsumowanie Pierwszego Kongresu eTV!


 

IV edycja konferencji Metroport Integration Days już za nami!

0

Na konferencję Metroport Integration Days przybyło blisko 100 uczestników oraz 10 wystawców, którzy uczestniczyli w prelekcjach i dyskusjach dot. oferowanych usług oraz problemów z jakimi na dzień dzisiejszy boryka się większość ISP.

Wśród prelegentów pojawili się goście specjalni, miedzy innymi:

  • Tomasz Walczak i Rafał Rodziewicz (Departament Cyfryzacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego),
  • Krzysztof Sidor i Jacek Kosiorek (PIRC), którzy wzbogacili naszą konferencję bardzo merytorycznymi wykładami.

Patronat nad konferencją objęły min.: Polska Izba Radiodyfuzji Cyfrowej oraz Magazyn Twój Internet, którzy wspierali nas w promowaniu Metroport Integration Days IV.
W związku z faktem, iż Konferencja już za nami chcielibyśmy serdecznie podziękować wszystkim sponsorom, patronom medialnym oraz uczestnikom konferencji, którzy zaszczycili nas swoją obecnością. Pamiętajmy, że odniesiony sukces podczas tej edycji Konferencji jest naszym wspólnym sukcesem!

Zobacz zdjęcia z IV edycji konferencji Metroport Integration Days:

Podsumowanie konferencji i fotorelacja niebawem zostanie opublikowana na naszych stronach internetowych www.metroport.pl i www.konferencje.metroport.pl oraz na łamach grudniowego magazynu Twój Internet.
A tymczasem serdecznie zapraszamy na już V edycję Metroport Integration Days, która odbędzie się wiosną 2015 r!

Green S.A. Członkiem KIGEiT!

0

W lipcu tego roku, Green S.A. – koncesjonowany sprzedawca energii elektrycznej, przystąpił do Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji. Celem wstąpienia w szeregi KIGEiT było zaangażowanie się w powstanie nowej Sekcji Energii i Paliw, która zajmuje się przede wszystkim wspieraniem inicjatyw ustawodawczych i organizacyjnych zmierzających do uregulowania oraz wypracowania zasad funkcjonowania i działalności na rynku energii i gazu, większa konkurencja a także przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom.

KIGEiT działa od 1992 roku i zrzesza podmioty gospodarcze zajmujące się produkcją, handlem, usługami lub pracami naukowo-badawczymi w zakresie lub na rzecz elektroniki, energetyki i telekomunikacji, a także w zakresie usług radiofonii i telewizji. Przez wiele lat KIGEIT był i jest aktywnym uczestnikiem m.in. liberalizacji rynku telekomunikacyjnego (zrzeszając wszystkich liczących się alternatywnych przedsiębiorców telekomunikacyjnych).
Obecnie w odpowiedzi na potrzeby uwalniającego się rynku energetycznego w ramach organizacji powstała zupełnie nowa sekcja Sekcja, Sekcja Energii i Paliw Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji (SEiP), zrzeszająca podmioty gospodarcze działające na rynku usług energetycznych, obejmujących swoim zakresem wytwarzanie, przesyłanie i dostarczanie klientom energii elektrycznej, ciepła i gazu.
SEiP powstała jako odpowiedź niezależnych podmiotów świadczących usługi z szeroko rozumianego rynku energetycznego, a jednocześnie liderów w zakresie działań umożliwiających zmianę sprzedawcy energii elektrycznej i gazu na powstałą sytuację. Obecnie polski rynek energii elektrycznej jest całkowicie opanowany i kontrolowany przez koncerny, które w swoich grupach posiadają spółki zajmujące się produkują, przesyłem po własnych sieciach oraz sprzedażą energii elektrycznej. Naturalny w tym układzie jest fakt, że wszelkie zmiany zmierzające do liberalizacji rynku w obecnej chwili nie są mile widziane, a głosy niezależnych przedsiębiorstw dążących do poprawy sytuacji w dużej części są pomijane. Dlatego SEiP zrzeszający wśród swoich członków przedsiębiorców niezależnych działających na rynku energetycznym, podjął się reprezentowania głosu swoich członków w szeroko rozumianych konsultacjach społecznych i debatach na temat etapu obecnego i kierunków rozwoju rynku energetycznego w Polsce.
Głównymi zadaniami Sekcji Energii i Paliw będą działania zmierzające do liberalizacji rynku energetycznego, które będą realizowane głównie poprzez wspieranie i opiniowanie inicjatyw ustawodawczych, regulacyjnych i organizacyjnych zmierzających do uregulowania oraz wypracowania zasad funkcjonowania działalności w zakresie rynków energii elektrycznej, ciepła, paliw do wytwarzania energii elektrycznej i ciepła, instrumentów pochodnych rynku energii.
Green S.A. rozpoczął swoją działalność na początku 2012 roku uzyskując koncesję na obrót energią elektryczną na rynku klientów indywidualnych i biznesowych. Od samego początku istnienia firmy istotnym aspektem jest rozwój systemu informatycznego i dostosowanie go do systemów CRM zewnętrznych firm, co pozwala na łatwą integrację z Partnerami oraz procesowanie większości dokumentów drogą elektroniczną. Green S.A. jako jeden z głównych punków swojej strategii rozwoju przyjął model współpracy z małymi i średnimi operatorami usług telekomunikacyjnych, dostarczając im produkt wraz z pomysłem i wsparciem w procesie sprzedaży energii elektrycznej dla klienta końcowego.

Kontakt:
marketing@greensa.pl
www.greensa.pl