Szkolenia przez internet, czyli webinaria to jedna z tych branż, która zyskała na pandemii. Według badania platformy ClickMeeting w ciągu roku liczba płatnych webinarów wzrosła o 547 proc.
Julia Purets, Architekt Twojego Stylu, która organizuje kursy online dotyczące wizerunku za pełen kurs składający się z ośmiu spotkań kasuje 342 zł. Szkoleniowców, którzy wiedzę przekazują wyłącznie za pomocą prezentacji transmitowanych na żywo, jest coraz więcej. W raporcie czytamy, że rekordzista zainkasował za jedno spotkanie prawie 19 tys. dolarów.
Z badania wynika, że polskie przedsiębiorstwa korzystają najczęściej z sesji szkoleniowych (29 proc.) i edukowaniu pracowników (39 proc.). Clickmeeting podaje, że zainteresowanie funkcją wydawania certyfikatów po ukończeniu kursu wzrosło aż o 995 proc.
Z takiej formy szkolenia korzystają dzisiaj praktycznie wszyscy. Możemy znaleźć wśród nich zarówno małe firmy (22,91 proc.), przedsiębiorstwa średniej wielkości (22,59 proc.), jak i freelancerów (18,66 proc.).
Ta popularność przełożyła się zresztą na wyniki polskiego startupu. ClickMeeting na wszystkich rynkach zanotował olbrzymie wzrosty. Poza Polską (1156 proc.) platforma najbardziej urosła w Niemczech (519 proc.), Grecji (868 proc.) i Francji (423 proc.).
Aż 81 proc. ankietowanych stwierdziło, że ma zamiar korzystać ze szkoleń przez internet także po zakończeniu kwarantanny i zniesieniu zasad dystansu społecznego.
Źródło: bizblog.pl