Rok 2025 to zintegrowanie aplikacji mObywatel z systemem rezerwacji wizyt w urzędach skarbowych. Dotychczas taką wizytę można było umówić przez stronę internetową. Trwają pracę nad wprowadzeniem nowej funkcji do e-Urzędu Skarbowego, co ułatwi kontakty z nim obywatelek i obywateli.
– Obecnie na wizytę w urzędzie skarbowym można się zapisać przez specjalną stronę internetową, ale to rozwiązanie już wprowadzane jest do e-Urzędu Skarbowego, a w przyszłym roku ma zostać zintegrowane z aplikacją mObywatel – mówi Marcin Łoboda, szef Krajowej Administracji Skarbowej.
Administracja skarbowa coraz bardziej dostępna dzięki e-usługom
Marcin Łoboda podkreśla, że wciąż prowadzone są prace rozwijające kanały kontaktu z urzędami. Pozwoli to większość spraw załatwić zdalnie i to w najprostszy sposób.
Od 1 października 2024 r. działa scentralizowana infolinia KAS. Umożliwia ona szybki kontakt z urzędami. Może obsługiwać jednocześnie do pięciu tysięcy połączeń. W ten sposób udzielono już 391 tys. konsultacji. TelePIN pozwala nawet uzyskać tą drogą informacje objęte tajemnicą skarbową.
KAS wprowadziła również Multikanałowe Centrum Komunikacji. Wykorzystuje ono zaawansowane technologie typu Wirtualny Asystent Klienta i chatbot KASpro. W gorącym okresie składania zeznań podatkowych to wsparcie dla podatników w rozliczeniach PIT.
Natomiast voicebot KASja pomaga w identyfikacji klientów. Następnie przekierowuje ich do odpowiednich działów.
Usługa rezerwacji wizyt w mObywatelu
Usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” to możliwość elektronicznej rezerwacji wizyty z wyprzedzeniem do 21 dni. Od 2020 r., gdy wprowadzono taką możliwość, zarezerwowano już ponad 20 mln wizyt. Tylko w 2024 r. skorzystano z tej opcji ponad trzy mln razy.
Obecnie rezerwacji można dokonać przez stronę wizyta.podatki.gov.pl, infolinię KAS lub bezpośrednio w urzędzie.
Planowana jest lepsze integracji usługi z e-Urzędem Skarbowym. Dzięki temu proces umawiania wizyt będzie jeszcze sprawniejszy i szybszy.
Już w 2025 r. pojawi się integracja z mObywatelem. Możliwe będzie umawianie usługi w aplikacji, co ułatwi do tej funkcji dostęp szerszemu gronu odbiorców.
Również w nadchodzącym roku planowane jest wprowadzenie w US wideorozmów dla osób posługujących się językiem migowym.
Źródło: PAP, money.pl