Sportowa platforma streamingowa Viaplay ruszy na terenie Polski już 3 sierpnia. Tak zapowiedział jej właściciel NENT Group. Oferta będzie zawierała nie tylko transmisje sportowe, ale także seriale, programy rozrywkowe czy bajki dla dzieci.
– Wchodzimy do Polski na długi okres, by być liderem w każdym znaczeniu tego słowa – zapowiedział Anders Jensen, prezes i CEO w NENT Group.
Opłata za korzystanie platformy Viplay ma wynosić 34 zł miesięcznie.
Będzie można z niej korzystać na komputerach PC i Mac, smartfonach i tabletach z Androidem i iOS, telewizora Smart TV
Podstawowa oferta Viplay to treści sportowe. Będzie można na niej oglądać mecze eliminacji w strefie afrykańskiej do piłkarskich mistrzostw świata 2022 oraz trzy ligi piłkarskie kobiet. W Polsce w latach 2023-025 ma być też transmitowana Formuła 1. Oprócz tego wyścigi IndyCar, Formuły 2, NASCAR, MotoGP, Porsche Supercup i Formula Renault Eurocup.
Platforma ma mieć w Polsce lokalne studio, a od połowy lipca szefem redakcji sportowej będzie Paweł Wilkowicz.
– Naszym celem jest zaprezentowanie każdego meczu, niezależnie czy będzie to spotkanie Bundesligi, Ligi Europy czy Ligi Konferencji, z najlepszym, profesjonalnym komentarzem w języku polskim – zapowiedział w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Peter Norrelund, chief sports officer w NENT Group.
Jednak oprócz treści sportowych Viplay oferuje też inne programy. Ponad 70 produkcji oryginalnych, treści od amerykańskich producentów i nadawców NBCUniversal, Sony, MGM oraz CBS czy serie filmów. Do tego oferta bajek dla dzieci i pierwsza niesportowa produkcja w Polsce, jaką ma być program rozrywkowy „Fort Boyard”.
Filmy i seriale będą dostępne z napisami w języku polskim lub z polskim lektorem, a treści dla dzieci z dubbingiem.
Obecnie Viaplay dostępna jest w Szwecji, Norwegii, Danii, Finlandii, na Islandii, Litwie, Łotwie i w Estonii. Pod koniec 2021 roku ma pojawić się również w USA, w 2022 r. w Holandii, a rok później na jeszcze czterech innych rykach.
Źródło: wirtualnemedia.pl