TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Vectra rezygnuje z podwyżek w trakcie trwania umowy

Vectra stosowała klauzule inflacyjne i waloryzacyjne w umowach i na ich podstawie podnosiła opłaty klientom. Spowodowało to falę skarg składanych do UOKiK. Urząd działania Vectry skrytykował i teraz Vectra się z nich wycofuje.

Potwierdzamy, że od 11 kwietnia 2024 r. zmieniliśmy treść naszych umów abonenckich dla nowych klientów jak i tych, którzy zmieniają dotychczasowe kontrakty – informuje Vectra.

Oznacza to, że wprowadzona przez firmę zmiana obejmie tylko część klientów. Dotyczy to tych, którzy mają umowy na czas określony. Do tej pory nie mogli bezkarnie rozwiązać umowy po uruchomieniu klauzuli waloryzacyjnej. Teraz nie będą musieli tego robić.

Zmienione zostały, między innymi, zapisy dotyczące tak zwanych klauzul waloryzacyjnych. W myśl nowych postanowień, nie będziemy dokonywać waloryzacji opłat abonenckich w okresie zobowiązania – wyjaśnia Vectra.

Dla klientów z umowami na czas nieokreślony nic się nie zmieniło.

Podwyżki w Vectrze spowodowały falę skarg do UOKiK

Obecne działania operatora są prawdopodobnie spowodowane tym, co było następstwem decyzji o uruchomieniu wspomnianych klauzul. Gdy na początku roku pojawiły się podwyżki z klauzul wynikające, które objęły klientów Vectry i Multimedii Polska, posypały się skargi do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Podwyżki objęły abonentów, którzy podpisali umowę od września 2022 r. lub po tym terminie ją przedłużali. Te umowy posiadały bowiem odpowiednie klauzule. Informacje o podwyżkach docierały do klientów w kilku turach. Tak samo jak skargi do UOKiK

Vectra nie zgodziła się z zarzutami UOKiK

–  Wyjaśnialiśmy Urzędowi powody stojące za koniecznością wprowadzenia decyzji o dostosowaniu opłat, za którą stały, m.in. inflacja, skokowy wzrost kosztów i obowiązek ponoszenia nakładów w celu utrzymania oczekiwanej jakości usług. Kilkukrotnie podejmowaliśmy próby ustalenia z Urzędem sposobu na dokonanie takiego urealnienia i jesteśmy dalej otwarci na konstruktywne rozmowy w celu wyjaśnienia sytuacji – informowała Vectra.

Teraz wygląda na to, że pomimo swoich argumentów za podwyżkami, firma postanowiła zmienić postępowanie i zweryfikować kwestie podwyżek.

Źródło: Wirtualne Media

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY NUMER isprofessional

Najnowsze

Narzędzia do obróbki kabli firmy Jonard w xbest.pl!

xbest.pl został dystrybutorem dużego, amerykańskiego producenta - firmy Jonard, który znany jest z wytwarzania...

Nie czekaj, dołącz do Lokalnych!

Wsparcie i łączenie sił przyświecają małym i średnim operatorom telekomunikacyjnym od dawna. Wspólne działania...

Gmail i nowy sposób odpowiadania na e-maile

Gmail wprowadza zmianę. Będzie to nowy sposób odpowiadania na e-maile. Dla fanów czatów, który...

Programy CAD – projektuj bez ograniczeń z ZWCAD

ZWCAD 2024 to intuicyjne i kompleksowe oprogramowanie CAD, które umożliwia użytkownikom tworzenie precyzyjnych rysunków...