Vectra przeprasza i wyjaśnia

92

Liczba zgłoszeń czwartkowej (25.02) awarii Vectry przekroczyła 10 tysięcy. Ponad 90 proc. z nich dotyczyła Internetu stacjonarnego. Najczęściej pojawiały się zgłoszenia z dużych miast: Warszawy, Łodzi, Gdańska czy Wrocławia. Problem dotyczył także mniejszych wiadomości na terenie całego kraju.

W komunikacie dotyczącym awarii Vectra przeprasza i wyjaśnia, że jej przyczyną było przepięcie powstałe z przyczyn niezależnych od operatora. Spowodowało ono uszkodzenie systemów podtrzymujących zasilanie (UPS).

„Wczorajszy incydent miał charakter precedensowy – nigdy wcześniej nie mieliśmy do czynienia z tego typu sytuacją. 90% awarii obejmujących większe grupy odbiorców usuwamy w czasie krótszym niż 3,5 godziny, tak, aby ich skutki były jak najmniej dotkliwe dla naszych klientów. W taki sam sposób poradziliśmy sobie z wczorajszą, wyjątkowo rozległą awarią, przywracając w stosunkowo krótkim czasie pełną dostępność naszych usług” – czytamy w dzisiejszym oświadczeniu.

Operator zapewnia też, że systemy firmy są w odpowiedni sposób zabezpieczone i regularnie audytowane, zaś eksperci z działu technicznego intensywnie pracują nad
dodatkowymi rozwiązaniami, które pomogą im uniknąć tego typu sytuacji w przyszłości.

Poinformowano jednocześnie, że rozliczenie dla wszystkich osób, które na skutek awarii nie mogły wczoraj korzystać z naszej oferty, zostanie proporcjonalnie zmniejszone i nie będzie uwzględniało usług niedostępnych w dniu awarii.

Grupa Vectra (www.vectra.pl) obsługuje ponad 1,7 mln klientów w ponad 2000 miejscowościach w całej Polsce. Oferuje usługi telekomunikacyjne dla klientów indywidualnych i biznesu – Internet, telewizję, usługi smart (TV Smart, Smart Multiroom), telefonię oraz inne usługi dodane.