Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomił filtr AR . Dzięki niemy na Instagramie i Facebooku można w jasny sposób oznaczać reklamy, autoreklamy i materiały sponsorowane. Filtr AR „OznaczamReklamy” jest uzupełnieniem rekomendacji UOKiK dotyczących oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych.
– Zachęcam do stosowania przygotowanego przez nas narzędzia – filtru AR, który wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość, tak by wspomagać influencerów w prawidłowym oznaczaniu treści reklamowych. Dzięki niemu można wyróżnić reklamę, autopromocję lub prezent. Filtr można wyszukać po haśle „OznaczamReklamy” lub znaleźć na profilu UOKiK na Instagramie – powiedział Tomasz Chróstny prezes UOKiK.
Teraz można nie tylko zapoznać się z rekomendacjami UOKiK i je stosować, ale korzystać z filtra AR, który to ułatwia. Jest on narzędziem bezpłatnym. Wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość dla urozmaicenia publikowanych obrazów i wideo. Pozwala oznaczać materiały komercyjne w sposób czytelny, a jednocześnie atrakcyjny.
– Nowoczesna technologia stojąca za filtrami AR umożliwia nakładanie efektów na obraz z kamery w czasie rzeczywistym. Dzięki naszemu filtrowi zadbasz o wyraźne i jednoznaczne oznaczenie reklamy, autopromocji i prezentu. Będzie to też jasny sygnał dla twoich odbiorców, że znasz i stosujesz się do wytycznych zawartych w naszych Rekomendacjach, a dla nas, że pomagasz polecać je dalej – komentuje Chróstny.
Filtr „OznaczamReklamy” ma dwie wersje kolorystyczne: fioletową i białą. Dwupoziomowe oznaczanie pozwala lepiej dopasować je do kreacji twórców internetowych zachowując dobrą widoczność oznaczeń. Dla odbiorców jest to jasne i czytelne identyfikowanie treści jako komercyjnych. Niezależnie od tego, czy korzystają z urządzeń mobilnych czy stacjonarnych.
Źródło: uokik.gov.pl, wirtualnemedia.pl
Czytaj także: