TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Twitter we współpracy z agencjami Reuters i Associated Press walczy z dezinformacją

Twitter wypowiedział walkę fake newsom. Dlatego zapowiedział współpracę z największymi agencjami prasowymi – Reutersa i Associated Press.

W mediach społecznościowych informacje rozprzestrzeniają się błyskawicznie. Także, a może przede wszystkim, te nieprawdziwe. Coraz głośniejsze są głosy o potrzebie kontrolowania tych treści.

Teraz Twitter podejmuje rękawice i w celu weryfikacji pojawiąjących się na nim informacji, podejmuje współpracę z agencjami informacyjnymi Reuters i Associated Press.

„Chcemy dać odbiorcom jak najszerszy kontekst pojawiających się u nas informacji i jednocześnie zapobiec rozpowszechnianiu wprowadzających w błąd wiadomości”  – dodano w komunikacie.

Obecnie Twitter włącza się w dyskusje prowadzone przez użytkowników dotyczące polityki, wyborów czy koronawirusa.

“Nasz zespół będzie korzystać z wiarygodnych źródeł, aby przeciwdziałać wprowadzającym w błąd informacjom publikowanym przez użytkowników” – można przeczytać na blogu Twittera. Stąd potrzeba współpracy z agencjami, które mają dostęp do najlepszych informacji. Na początku będzie to weryfikacji treści anglojęzycznych.

– Zaufanie, dokładność i bezstronność są sednem tego, co Reuters robi na co dzień i te zasady napędzają nas do zapobiegania rozprzestrzenianiu się dezinformacji – powiedziała Hazel Baker z Reutersa.

Reuters i Associated Press współpracują już w celu sprawdzaniu faktów z  Facebookiem.

Źródło:wirtualnemedia.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze