TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Temu zaprzestaje wprowadzających w błąd działań

Niemieckie centrum praw konsumenckich ostrzegło Temu. Chodziło o manipulacyjne projekty i wprowadzające w błąd poziomy rabatów. Chińska platforma podpisała oświadczenie w tej sprawia i zobowiązuje się do zaprzestania tych działań.

Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich w Niemczech ostrzegło w marcu aplikację Temu przed kontynuowaniem działań wprowadzających w błąd klientów. Dotyczyło to chociażby niewłaściwie oznaczanych rabatów, wątpliwych recenzji czy projektów manipulacyjnych.

Jednym z przykładów jest akcja Temu polegająca na wysyłaniu komunikatów:

„Pospiesz się! Ponad 126 osób ma ten artykuł w koszyku.”

Takie działanie stawia klientów pod presją i wymusza zakupy bez zastanowienia.

Temu poddaje się w Niemczech

Temu ustąpiło pod żądaniami Federalnego Stowarzyszenia Organizacji Konsumenckich. Wydało oświadczenie o zaprzestaniu wskazanych działań. Ma to udowodnić, że chińska platforma jest zaangażowana w rynek niemiecki i nie chce stracić na nim swojej pozycji.

Pozwoliło to też Temu uniknąć długiego procesu sądowego. Jeśli jednak naruszy porozumienie, to stowarzyszenie może żądać kary umownej.

– Federalne Stowarzyszenie Organizacji Konsumenckich będzie monitorować, czy dostawca przestrzega deklaracji o zaprzestaniu działań – powiedziała Ramona Pop, szefowa stowarzyszenia.

Także w Polsce organy regulacyjne uważnie przyglądają się działalności Temu.

Źródło: portalspozywczy.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze