24 lutego Telewizja News 24 wystartowała z emisją, ale jedynie na Facebooku. Zapowiadana od dawna ma jak widać opóźnienia i nie do końca realizuje cele.
Licencja na News 24 została przyznana przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji w 2021 r. Wtedy też stacja miała zacząć nadawanie. Jednak tak się nie stało.
News 24 – nowy kanał
Pod koniec stycznia pojawiła się informacja, że Kanał News24 jest gotowy do emisji, która rozpocznie się 1 lutego o godzinie 7 rano. A od połowy lutego stacja będzie w ofercie nadawców kablowych i satelitarnych.
Firma Astro jest już nadawcą stacji 13 i E-Sport, które odbierane są w sieciach kablowych i IPTV. Ma zatem doświadczenie w tworzeniu kanałów, jednak stacja newsowo to trochę inne wyzwanie. I widać to w kolejnych opóźnieniach nadawania i osiągnięcia planowanych zasięgów.
W celu pozyskania funduszy na inwestycję, firma Astro sprzedała akcje funduszowi ASI Tech Tier Investment. Pozwoliło to na zdobycia miliona złotych.
ASI Tech Tier Investment zobowiązał się również do zakupu w ciągu trzech miesięcy akcji nadawcy za 3 miliony, co pozwoli rozwinąć kanał. Docelowo ma zainwestować nawet 10 mln zł.
News24 – gdzie oglądać?
Emisja News24 pojawił się dopiero 24 lutego w godzinach popołudniowych i to na Facebooku.
To tam po raz pierwszy można było zobaczyć część z 60 zatrudnionych osób i ich pracę.
Redaktorem naczelnym News24 jest Andrzej Andrysiak, który wydaje lokalną „Gazetę Radomszczańską”.
Pozostają pytania, czy to koniec problemów i opóźnień, czy tego typu emisję można uznać za planowany start i czy dalszy rozwój pojawi się zgodnie z planem? Ale na odpowiedzi na nie, będziemy musieli poczekać.
News24 – wyniki
Wirtualnemedia.pl dokonały analizy kanału informując, że telewizję News 24 ogląda średnio 35 widzów, co daje stacji 0,00 proc. udziału w runku. Średni dobowy zasięg stacji wynosi 9,4 tys. widzów, a czas oglądania – 3 minuty.
W kwietniu średni AMR News24 wyniósł 30 osób, w maju – 55 osób, a w okresie od 1 do 13 czerwca – 82 osoby.
Przedstawiciele stacji podkreślają, że to wynik telewizji News 24 to przede wszystkim wypadkowa nieobecności w dużych sieciach kablowych. Podkreślono również, że News 24 jest w trakcie uzgadniania warunków umów z kablówkami.
Dystrybutorem treści kanału News24 jest firma Delegata, która wcześniej wprowadzała na rynek między innymi takie polskie kanały jak: ESKA.TV, POLO.TV, Fokus.TV, Vox Music.TV, Hip Hop.TV, Nova.TV, 8TV, Metro.TV, WP.TV.
News 24 – telewizja
Spółka Astro pracowała nad telewizją News 24 półtora roku. Nowy kanał, emitowany także w internecie, ma być telewizją wolną od polityki.
Redakcja telewizji News24 zaczęła stałą pracę w maju br., a jej celem w pierwszych miesiącach było „zgromadzenie możliwie największego archiwum z materiałami wideo, które jest niezbędne w pracy stacji informacyjnych”.
Telewizję News 24 w internecie można oglądać pod linkiem: https://www.news24tv.pl/. Oglądać ją można także na platformach CDA.pl, WP Pilot, Toya, SatFilm, Softnet Telewizja.
Spółka informuje, że ceni sobie prawa człowieka oraz obywatela, a także edukuje o tolerancji i postawach proeuropejskich, wspierając jednocześnie ekologię i Polskę lokalną.
Nowy konsument telewizji
Czeka nas nowy trend. Młodzi odbiorcy odchodzą od odróżniania transmisji linearnej od streamingowej. Wyzwaniem dla nadawców będzie praca nad ramówką i dostosowanie usług do nowego typu konsumenta. Pandemia wzmocniła też rodzinne oglądanie treści.
Przedstawiciele Nielsen Audience Measurement zapowiedzieli zwiększenie panelu telemetrycznego z 2 tys. do 3,5 tys. gospodarstw domowych w 2020 roku. To jednak nie wszystkie zmiany, które wdrożyła najpopularniejsza firma badawcza zajmująca się badaniami oglądalności telewizji. Nielsen inwestuje w urządzenia do jednoczesnego pomiaru oglądalności w TV i internecie.
Źródło: wirtualnemedia.pl, satkurier.pl, facebook