Już cztery fundacje aktywizujące osoby niepełnosprawne współpracują z TelecCentrum, które wspiera małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych z całej Polski odciążając pracę biur obsługi klienta.
– Bardzo cenię osoby niepełnosprawne, które chcą pracować, ale też na własnej skórze przekonałem się, że praca w TeleCentrum nie jest łatwa – podkreśla Marcin Pilak, koordynator projektu. – Wymagana jest przede wszystkim duża odporność na stres ponieważ zdarzają się sfrustrowani klienci, a nawet tacy, którzy obrażają naszych agentów. Oczywiście można, a wręcz należy w takich przypadkach przerwać rozmowę, ale trzeba też radzić sobie z nieprzyjemnymi emocjami.
Oprócz odbierania połączeń od klientów lokalnych operatorów z całego kraju agenci przeprowadzają także zlecone akcje marketingowe, sondaże i badania satysfakcji klienta. Zatrudnienia w TeleCentrum mają także dodatkowy akcent społeczny, ponad 75 proc. pracowników to osoby niepełnosprawne. Warto też przypomnieć, że składzie zespołu pracują obecnie osoby w wieku od 26 do 60 lat. Wiele z nich znalazło pracę w TeleCentrum za pośrednictwem Fundacji Aktywizacja oraz Fundacji Aktywnej Rehabilitacji, której celem jest kompleksowa aktywizacja społeczna osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
– Z FAR współpracujemy od lat i to właśnie fundacja wystąpiła z inicjatywą jej rozpoczęcia – mówi Marcin Pilak. – Z czasem lepiej się poznaliśmy, pracownicy fundacji zrozumieli specyfikę pracy w TeleCentrum, a teraz prowadzą już nawet pewną preselekcję kandydatek i kandydatów.
Kolejnymi organizacjami, która rozpoczęły współpracę z TeleCentrum są Ratownik Górniczy Fundacja Pomocy Osobom Niepełnosprawnym i Stowarzyszenie SPOZA, które także pragnie pomagać osobom niepełnosprawnym w pokonywaniu barier psychicznych i społecznych związanych z niepełnosprawnością.
– Od dłuższego czasu jesteśmy właściwie w trakcie nieustannej rekrutacji. Z jednej strony zwiększamy zatrudnienie, a z drugiej mamy po prostu dynamiczną sytuację w zespole – przyznaje Marcin Pilak. – Część osób, które dzięki TeleCentrum nabyły nowych kompetencji, doświadczenia i śmiałości w kontaktach międzyludzkich, po prostu postanawia ruszyć dalej – dodaje.
CV można wysyłać pod adres: cc@telecentrum.misot.pl
Czytaj także: