O tym czy sztuczna inteligencja jest szansą czy zagrożeniem dyskutowali uczniowie i nauczyciele na warsztatach będących częścią programu edukacyjnego „Przyszłość jest dziś”. Realizowany jest przy udziale NASK i Centrum Nauki Kopernik.
Temat warsztatów to „Nasz wpływ na rozwój sztucznej inteligencji. Czego uczymy maszyny?”.
– Rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji pozwalają często na szybsze i sprawniejsze załatwienie różnych codziennych czynności, jak np. płatności w sklepie. Pozostaje jednak pytanie o bezpieczeństwo danych, które sami udostępniamy, logując się w aplikacjach i w jaki sposób mogą być wykorzystane. To dylematy, o których z pewnością warto dyskutować, żeby poszerzać świadomość i bardziej odpowiedzialnie podejmować decyzje o korzystaniu z nowoczesnych technologii – mówi Karolina Grzegorzak, trenerka związana z Pracownią Edukacji Centrum Nauki Kopernik.
Na warsztatach odbywała się dyskusja nad tymi zagadnieniami. Uczestnicy mogli też poznać takie zagadnienia jak uczenie maszynowe i do czego jest wykorzystywane.
– Dzisiaj przykłady uczenia maszynowego oraz sztuczna inteligencja są wszędzie wokół nas. Przykładem są asystenci cyfrowi, którzy przeszukują sieć i odtwarzają muzykę w odpowiedzi na polecenia głosowe. Kolejnym są strony internetowe, gdzie polecane są produkty, na podstawie tego, co kupowaliśmy lub oglądaliśmy wcześniej – mówi dr Anna Tatarczak, ekspertka z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
Źródło:gov.pl