47 proc. osób decyduje się na zakupy świąteczne przez internet. Wybierają wtedy platformy typu marketplace i e-sklepy. W sumie na święta wydadzą średnio 2 129 zł.
Badanie Deloitte pokazuje, że prawie połowa Polek i Polaków na tegoroczne święta zakupy zrobi online. W sklepach stacjonarnych kupowane są najczęściej napoje i żywność. Tak deklaruje 85 proc. badanych. Jednak pozostałe artykuły kupowane będą także przez internet.
W przypadku akcesoriów elektronicznych zakupy online wybiera 64 proc. osób, a prezenty związane z hobby kupowane są przez internet przez 63 proc. badanych. Na zakup online kart prezentowych decyduje się 60 proc. osób, a na zabiegów zdrowotnych i kosmetycznych – 58 proc.
Kupując dobra luksusowe podział na sklepy stacjonarne i internetowe jest właściwie równy ( 49 do 51 proc.) W internecie kupowane są też kosmetyki i perfumy – 47 proc. oraz meble i dodatki do domu – 45 proc.
Najczęściej zakupy online dokonywane są przez strony typu marketplace, bo wybiera je 44 proc. respondentów. 24 proc. osób przyznało, że tam wyda najwięcej pieniędzy na prezenty. Z serwisów aukcyjnych będzie korzystać 34 proc. badanych.
Sklepy stacjonarne wybierane przez Polki i Polaków to drogerie – 42 proc. i galeria handlowe – 33 proc.
Preferowanym sposobem płatności jest nadal gotówka. Przy zakupach przez internet wybór najczęściej pada na kartę debetową – 15 proc., kredytową – 143 proc., e-przelew – 14 proc. oraz Blika – 12 proc.
Zgodnie z deklaracjami w tym roku na prezenty, żywność, podróże czy rozrywkę związane ze świętami wydamy średnio 2 129 zł. To wzrost o 200 zł w stosunku do roku poprzedniego.
Źródło: wirtualnemedia.pl