TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Streaming w smartfonie czy Smart TV? Jak oglądamy treści stremingowe

Serwisy streamingowe wciąż cieszą się popularnością. Zmienia się jednak sposób korzystania z nich. Chociaż niezmiennie na pierwszym miejscu urządzeń, na których oglądamy treści stremingowe jest smartfon, to na drugim znalazły się Smart TV. Ich udział w oglądaniu serwisów VoD podwoił się w ciągu roku.

Nielsen przebadał sposoby korzystania z treści stremingowych. Z serwisów korzysta coraz więcej Polek i Polaków. Przyczyniła się do tego pandemia, ale również rosnąca oferta streamingu. Jest z czego wybierać. Na polskim rynku dostępne są zarówno serwisy globalne takie jak Netflix, HBO Max czy Disney+, ale również lokalne takie jak Polsat Box Go, Player czy Canal+ Online.  Wybór nie ogranicza się jedynie do płatnych platform, bo są również darmowe z reklamami jak Polsat Go.

Nielsen w swoim badaniu uwzględnił globalnego giganta – YouTube’a, który oferuje krótsze i dłuższe treści wideo.

Streaming głównie na smartfonie

W grudniu 2021 r. aż 52 proc. osób korzystających ze streamingu używało w tym celu smartfona. Komputery PC  lub laptopy stanowiły 31 proc. Na telewizorach  streaming oglądało 13 proc. osób, a na tabletach – 4 proc.

W ciągu roku jednak te proporcje uległy zmianie. Chociaż nadal to smartfon jest głównym urządzeniem, na którym oglądane są treści w streamingu, to jego udział spadł do 43 proc. Znacząco wzrósł udział telewizorów, bo do 30 proc. Wyprzedził tym samym komputery PC i laptopy -24 proc. Chociaż tablety nie były zbyt popularnymi urządzeniami do oglądania streamingu, to ich udział jeszcze się zmniejszył i wyniósł 3 proc.

Rośnie popularność Smart TV

Badanie Videotrack przeprowadzone na zlecenie agencji Wavemaker pokazało, że już 74 proc. osób w Polsce oglądających treści wideo w sieci posiada Smart TV. 49 proc. korzysta na nich z aplikacji do streamingu. W celu korzystania z takiej aplikacji można wykorzystać inteligentny telewizor lub dokupić specjalne urządzenie.

Streaming stanowił 5,9 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Polsce w styczniu 2022 r. Najczęściej oglądano Netflixa – 1,8 proc. udziału. Na drugim miejscu znalazł się YouTube z udziałem na poziomie 1,3 proc.

Źródło: wirtualnemedia.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY NUMER isprofessional

Najnowsze

Nowy, uniwersalny kabel kanalizacyjny w xbest.pl

OPTIX Saver LSZH ZW-NOTKtsdDb UNMC301 to zewnętrzno-wewnętrzny kabel, będący uzupełnieniem rodziny wielotubowych, magistralnych światłowodów...

Czy Apple na Let Unfastened zaprezentuje funkcję edycji zdjęć opartą na AI?

Apple ma pracować nad funkcją edycji zdjęć, która wykorzystuje sztuczną inteligencję. Możliwe, że zaprezentuje...

Centrum Przetwarzania Danych Grupy MiŚOT – stan prac

Mijają dwa lata od rozpoczęcia budowy nowoczesnego Centrum Przetwarzania Danych Grupy MiŚOT. Powstaje ono...

mObywatel 2.0 także dla przedsiębiorców

Prowadzenie małej firmy to wielkie wyzwanie. Dotyczy to jednoosobowej działalności gospodarczej, ale też trochę...