Netflix zanotował rekordowe wyniki: wzrost liczby subskrybentów – o 15,77 mln do 182,86 mln, 5,77 mld dolarów przychodów i 709 mln dolarów zysku netto. Niewątpliwie platforma korzysta na epidemii koronawirusa.
Niemal 16 mln nowych subskrybentów to zdecydowanie najlepszy wynik w historii serwisu. Poprzedni rekord platforma zanotowała w pierwszym kwartale ub.r. – 9,6 mln. Z kolei w czwartym kwartale 2018 roku pozyskała netto 8,84 mln płacących użytkowników, a rok wcześniej – 8,33 mln.
Gdy w drugiej połowie stycznia Netflix ogłaszał wyniki z czwartego kwartału ub.r., prognozował, że zanotuje kwartalny wzrost o 7 mln subskrybentów. Tak duży wzrost związany jest z epidemią koronawirusa i zaleceniem, żeby zostać w domach.
Firma zapewnia, że choć większość nowych produkcji wstrzymano, to zasoby treści są na tyle duże, że na pewno platforma sprosta oczekiwaniom użytkowników.
Netflix zanotował też rekordowe 5,77 mld dolarów przychodów (po wzroście o 27,6 proc. rok do roku) i 709 mln dolarów zysku netto. Wpływy okazały się minimalnie wyższe od prognozy ze stycznia (5,73 mld dolarów), a zysk netto nieco niższy od prognozowanych 750 mln dolarów.
Warto dodać, że Netflix korzysta z węzłów EPIX.
Źródło: Netflix