Reklama internetowa w Polsce: wydatki w 2015 roku

404

Z badań przeprowadzonych przez AdEx wynika, że w okresie od stycznia do września 2015 roku wydatki na reklamy w internecie wyniosły w Polsce 2,19 mln złotych. Było to ponad 17 procent więcej niż w poprzednim roku.

AdEx podaje, że 75 procent wszystkich środków wykorzystano na reklamy bez wideo i SEM. W kolejnych trzech kwartałach wydatki na reklamy internetowe wzrosły kolejno o 13, 17 oraz 20 procent. W trzecim kwartale 2015 roku aż 82 procent wartości rynku reklamy w internecie stanowił display (z wideo) oraz SEM. W reklamie mobilnej odnotowano wzrost o 252 procent, a w social mediach o 94 procent.
Wydatki na reklamy według branż wyglądały następująco: motoryzacja – 20 procent; finanse – 11 procent; handel i nieruchomości – 9 procent; telekomunikacja oraz media, książki, CD i DVD – po 7 procent; czas wolny i żywność po 6 procent; po 3 procent uzyskały między innymi leki, higiena i pielęgnacja, turystyka, odzież i komputery; 2 procent napoje alkoholowe, a edukacja tylko 1 procent.
Źródło: Wirtualne Media