Firma analityczna Newzoo prognozuje, że w tym roku konsumenci wydadzą na gry 175,8 mld dolarów. I chociaż w stosunku do poprzedniego roku jest to spadek, to dłuższa perspektywa zakłada falę wznoszącą.
Prognozowany według Newzoo spadek ma być chwilowy. W latach 2019-2024 ma nastąpić średnio roczny wzrost na poziomie 8,7 proc. Już w 2023 roku wydatki konsumentów na gry mają przekroczyć próg 200 mld dolarów. Rok później mają osiągnąć 218 mld dol.
Spadek tego roku jest wynikiem segmenty PC i konsol. W obu tych przypadkach wydatki mają zmaleć. W przypadku PC – o 2,8 proc. do poziomu 35,9 mld dolarów. W przypadku konsol – o 8,9 proc. do 49,2 mld dolarów.
Jednak segment gier mobilnych ma odnotować wzrost o 4,4 proc. wydatków. A to daje 90,7 mld dolarów, co przekracza połowę wartości całego rynku.
W roku 2021 liczba graczy na świecie zbliży się do 3 mld. Przekroczona ma zostać już w następnym roku. Natomiast w 2024 r. ma ich być ponad 3,3 mld.
Ponad połowę graczy (55 proc.) stanowią mieszkańcy regionu Azji i Pacyfiku.
W 2021 roku 2,8 mld osób będzie korzystało do gier z urządzeń mobilnych. Na komputerach będzie grało 1,4 mld osób. Na konsolach – 0,9 mld.
Źródło: wirtualnemedia.pl