TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Pozycjonowanie dla aplikacji mobilnych: Jak zwiększyć liczbę pobrań i użytkowników?

Jeszcze kilka lat temu branża marketingowa skupiała się wyłącznie na działaniach SEO w celu osiągnięcia najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Obecnie coraz więcej mówi się o ASO, czyli pozycjonowaniu aplikacji mobilnych, które dostępne są w sklepach Apple App Store i Google Play.

pasek

Jeżeli zależy nam na generowaniu dużej ilości pobrań, należy skrupulatnie zaplanować strategię SEO, aby dotrzeć do tysięcy użytkowników korzystających ze smartfonów. Poznaj skuteczne sposoby optymalizacji aplikacji mobilnych dla większej widoczności w wyszukiwarce od specjalistów agencji marketingowej Artefakt.

Skuteczne strategie ASO (App Store Optimization) dla lepszej widoczności aplikacji

Strategia ASO może być skuteczną metodą zwiększania ruchu i pobrań aplikacji mobilnej poprzez optymalizację takich elementów jak: tytuł, opis, słowa kluczowe oraz oceny i recenzje. Stosując odpowiednie narzędzia analityczne, można także monitorować postrzeganie marki, usuwać błędy oraz przeprowadzać niezbędne aktualizacje. Na liczbę pobrań mają wpływ zrzuty i wideo dostępne na stronie aplikacji, kategoria, do której należy oraz ikona atrakcyjna dla odbiorców.

App Store Optimization polega na budowaniu popularności aplikacji mobilnej w wynikach wyszukiwania w Google Play, czy Apple App Store. Skupia się na kampaniach reklamowych oraz opiniach innych internautów. Wykorzystuje dane analityczne do identyfikacji problemów technicznych, określenia najczęstszych ścieżek użytkowników oraz zrozumienia preferencji odbiorców. Podobnie jak przy pozycjonowaniu stron internetowych, ważny jest wartościowy link building oraz promowanie poprzez artykuły gościnne i sponsorowane.

Badanie konkurencji i analiza słów kluczowych w kontekście aplikacji mobilnych

ASO docelowo koncentruje się na zwiększaniu liczby kliknięć, pobrań i konwersji aplikacji mobilnej. A jednym z głównych aspektów pozycjonowania jest optymalizacja słów kluczowych, która pozwala dotrzeć do grupy docelowej oraz poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania. W pierwszym przypadku roboty odczytują frazy z takich elementów jak tytuł, opis i adres URL. Natomiast w sklepie App Store istnieje specjalne pole, w którym należy umieścić słowa kluczowe, na które chcemy pozycjonować aplikację.

Wybierając najważniejsze frazy, należy wziąć pod uwagę współczynnik klikalności CTR. Warto także skupić się na brandowych i generycznych słowach kluczowych dopasowanych do kategorii tematycznej oraz jej rozpoznawalności wśród użytkowników.

Cloud computing technology, Data storage, Networking,woman use mobile phone with cloud computing diagram show on hand, Networking and internet service concept.

Promocja aplikacji na innych platformach: wpływ na pozycjonowanie

Pozycjonowanie w Google Play warto zacząć od nazwy aplikacji – powinna zawierać w sobie słowo kluczowe oraz maksymalnie 50 znaków. Konieczne jest także stworzenie opisu dla programu, który będzie zawierał najważniejsze frazy, a przede wszystkim przyciągnie uwagę odbiorców. Dlaczego to takie ważne? W Google Play Store opis aplikacji jest indeksowany, co oznacza, że użyte słowa kluczowe wpływają na rankingi wyszukiwania. Sklep Apple App Store przywiązuje natomiast dużą wagę do tych fraz, które umieszczone zostały w tytule i specjalnym polu. Poza tym warto również zwrócić uwagę na zasoby wizualne, odpowiednie zlokalizowanie aplikacji oraz ocenę i liczbę pobrań. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat skutecznego pozycjonowania aplikacji. Specjaliście agencji marketingowej Artefakt czekają na Twój kontakt.

Michał Koch
Michał Koch
Dziennikarz i researcher. Tworzy teksty o najnowszych technologiach, 5G, cyberbezpieczeństwie i polskiej branży telekomunikacyjnej.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze