W sierpniu Play i UPC połączyły się. Od września klienci skarżą się na usługi, głównie na pogorszenie połączenia z internetem, niestabilne łącznie i ciągłe zakłócenia. Skargi trafiają do UOKiK i jest ich coraz więcej.
Już we wrześniu 2021 roku została podjęta decyzja o wykupieniu UPC Polska przez Play. Trzeba było czekać na zatwierdzenie jej przez Komisję Europejską, która wydała zgodę w marcu 2022 r. 31 sierpnia 2023 roku UPC stało się częścią spółki P4.
Uprzejmie informujemy, że od 1 września 2023 r. dostawcą usług telekomunikacyjnych i administratorem Państwa danych osobowych w ramach umów zawartych z UPC Polska sp. z o.o. jest: P4 sp. z o.o., ul. Wynalazek 1, 02-677 Warszawa – brzmiał mail wysłany do klientów.
Transakcja miała na celu przyspieszenie inwestycji w sieci światłowodowe oraz rozwój najnowocześniejszych sieci, a także usług mobilnych i szerokopasmowych. To tyle jeśli chodzi o oczekiwania, że połączenie firm przyspieszy cyfrową transformację i zapewni korzyści klientom indywidualnym i biznesowym. Szybko bowiem klienci zaczęli zgłaszać problemy, których nie mieli przed fuzją.
Skargi do UOKiK
We wrześniu pojawiły się pierwsze skargi kierowane do Urzędu Konkurencji i Konsumentów. Klienci Play narzekali w nich na jakoś usług po przejęciu UPC Polska.
– Do Urzędu trafiło kilka skarg konsumentów w związku z problemami po połączeniu Play i UPC. Dotyczą one indywidualnych problemów, np. spadku jakości usług czy rozbieżnych informacji u konsultantów obu firm – relacjonował sytuację Maciej Chmielowski z Departamentu Komunikacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Chociaż było ich kilka, to niebawem miały pojawić się kolejne. Dotyczą one głównie jakości połączenia internetowego po zmianie właściciela UPC Polska. W internecie można znaleźć komentarze klientów, którzy opisują co dokładnie nie działa według nich tak, jak powinni:
Potwierdzam, że jakość internetu po fuzji siadła. Pracuję z domu i przynajmniej 2-3 dziennie rwie mi połączenie i pojawia się komunikat brak internetu. Przedtem to się nie zdarzało, ewentualnie bardzo, bardzo rzadko – napisał na portalu Wirtualne Media jeden z użytkowników UPC.
Problemy z internetem faktycznie występują. Przynajmniej na terenie Lublina. Często bardzo spada transfer, a chwilami rwie się całkiem. W tej chwili 300 MB/s już nie wystarcza, żeby jednocześnie pobierać grę i oglądać UPC TV w streamingu na telewizorze. Obraz cały czas się rwie – w tym samym serwisie zauważył inny użytkownik.
Także w serwisie downdetector.pl użytkownicy zgłaszają liczne problemy. Dotyczą one przede wszystkim Poznania, Warszawy, Wrocławia, Krakowa, Lubina, Gdańska, Katowic i Gniezna, ale nie tylko. Klienci skarżą się na połączenie z internetem, czasem także na jakość telewizji.
Play wciąż uznaje, że problemu nie ma
Chociaż liczba skarg w internecie i wysyłanych do UOKiK wciąż rośnie, to biuro prasowe Play uznaje, że sieci działa prawidłowo i nie ma problemów z jakością usług. Nie zauważono też, by połączenie z UPC Polska miała wpływ na cokolwiek.
Przygotowując odpowiedź na Pański mail przeanalizowaliśmy statystyki zgłoszeń klienckich porównując wrzesień ubiegłego roku z tegorocznym. Nie zaobserwowaliśmy, żeby fakt połączenia Play z UPC wpłynął na wzrost ilości skarg klienckich. Co do zasady są to indywidualne zgłoszenia odnoszące się do różnych aspektów i kwestii związanych ze świadczonymi usługami (…). Nasza sieć działa prawidłowo i prawne połączenie spółek nie miało wpływu na ten fakt, a planowe prace wykonywane są w godzinach najmniejszego ruchu sieciowego i dokładamy starań, żeby trwały jak najkrócej – odpowiedziało na zapytanie portalu Wirtualne Media Biuro Prasowe Play
Źródło: Wirtualne Media, android.com.pl