TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Coraz więcej klientów UPC Polska jest niezadowolonych z połączenia z Play i zgłasza skargi

Rośnie niezadowolenie klientów po połączeniu UPC i Play. Objawia się to chociażby wzrostem liczby ich zgłoszeń do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Skargi dotyczą chociażby spadku jakości usług, ale też braku możliwości korzystania z niektórych promocji.

Prawne połączenie spółek Play i UPC Polska nastąpiło pod koniec sierpnia 2023 r. Efektem tego było zniknięcie marki UPC po 23 latach działalności. Dotychczasowi klienci zostali o tym powiadomieni w specjalnym komunikacie.

Uprzejmie informujemy, że od 1 września 2023 r. dostawcą usług telekomunikacyjnych i administratorem Państwa danych osobowych w ramach umów zawartych z UPC Polska sp. z o.o. jest: P4 sp. z o.o., ul. Wynalazek 1, 02-677 Warszawa – napisano w informacji przesłanej do dotychczasowych klientów UPC.

Po połączeniu umowy klientów UPC pozostały niezmienione. Mieli oni zapewniony ten sam zakres usług, ceny, warunki umowy i termin jej wygaśnięcia. Oznaczało to jednak, że klienci nie mają możliwości rozwiązania umowy z uwagi na przejęcie operatora, z którym ją podpisywali. Musieliby wtedy zwrócić proporcjonalną część ulgi, która była przy podpisywaniu umowy przydzielona.

Klienci niezadowoleni z połączenia UPC i Play

Wielu klientów nie jest zadowolonych z tego połączenia. Pierwsze skargi kierowane do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pojawiły się już we wrześniu. Klienci skarżyli się na pogorszenie jakości usług po połączeniu UPC z Play. Z czasem liczba tego typu skarg wzrosła.

– Do UOKiK wpłynęło łącznie kilkanaście skarg konsumentów w związku z problemami po połączeniu Play i UPC. Dotyczą one indywidualnych problemów, np. spadku jakości usług, rozbieżnych informacji u konsultantów obu firm, braku możliwości skorzystania z ofert promocyjnych P4 przez dawnych klientów UPC – wyjaśnia Maciej Chmielowski z Departamentu Komunikacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Play nie zgadza się z zarzutami klientów i twierdzi, że wchłonięcie UPC nie wpłynęło negatywnie na jakość usług.

Dzięki wieloletnim inwestycjom w najnowocześniejszą infrastrukturę dysponujemy siecią szerokopasmową zapewniającą niezawodną jakość usług nawet w przypadku wyjątkowych potrzeb naszych klientów i ponadstandardowych sytuacji, czego przykładem był czas pandemii. Nasza sieć działa prawidłowo a planowe prace wykonywane są w godzinach najmniejszego ruchu sieciowego i dokładamy starań, żeby trwały jak najkrócej – odżegnuje się od zarzutów Play.

Jeśli jednak UOKiK rozpatrując skargi klientów zdecyduje się wszcząć postępowanie i stwierdzi naruszenie praw konsumentów, to może nałożyć na firmę karę w wysokości nawet 10 proc. rocznych przychodów.

Źródło: Wirtualne media

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY NUMER isprofessional

Najnowsze

Nowy, uniwersalny kabel kanalizacyjny w xbest.pl

OPTIX Saver LSZH ZW-NOTKtsdDb UNMC301 to zewnętrzno-wewnętrzny kabel, będący uzupełnieniem rodziny wielotubowych, magistralnych światłowodów...

Czy Apple na Let Unfastened zaprezentuje funkcję edycji zdjęć opartą na AI?

Apple ma pracować nad funkcją edycji zdjęć, która wykorzystuje sztuczną inteligencję. Możliwe, że zaprezentuje...

Centrum Przetwarzania Danych Grupy MiŚOT – stan prac

Mijają dwa lata od rozpoczęcia budowy nowoczesnego Centrum Przetwarzania Danych Grupy MiŚOT. Powstaje ono...

mObywatel 2.0 także dla przedsiębiorców

Prowadzenie małej firmy to wielkie wyzwanie. Dotyczy to jednoosobowej działalności gospodarczej, ale też trochę...