TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

UPC znika z Polski

UPC po połączeniu z Play szykują poważne zmiany. Przede wszystkim w całym kraju znikają salony i punkty sprzedażowe operatora. Klienci dostają SMS-y dotyczące tego, że ich obsługa będzie odbywać się w salonach Play. Poza tym zmieniła się oferta programowa UPC Polska.

We wrześniu 2021 roku została podjęta decyzja o wykupieniu UPC Polska przez Play. Trzeba było czekać na zatwierdzenie jej przez Komisję Europejską, która wydała zgodę w marcu 2022 r. Wtedy doszło do zakupienia przez operatora Play 100 procent udziałów UPC Polska za 7 miliardów złotych.

Początkowo miało to nie nieść za sobą poważniejszych zmian w funkcjonowaniu obu firm. Nie było też informacji o planach rebrandingu. Potem ruszyła kampania z hasłem „UPC przeszło do Play” i pojawiły się informacje o ograniczaniu wydatków marketingowych operatora kablowego oraz przenoszeniu pracowników do Play. W kwietniu 2023 r. pojawiły się przecieki, że oznacza to zniknięcie UPC z polskiego rynku.

Znikają salony UPC

Teraz w wielu miejscach w kraju znikają salony UPC. Klienci dostają SMS-y, w których są informowaniu o zamknięciu danego punktu oraz o tym, że od tej pory sprawy będą załatwiać w punktach Play.

Na bieżąco analizujemy i optymalizujemy połączoną sieć salonów sprzedaży, aby zapewnić klientom stały dostęp do naszych usług i najwyższy poziom obsługi w możliwie najdogodniejszych lokalizacjach. Informujemy o nich klientów różnymi kanałami, m.in. SMS, strona www, plakaty na witrynach sklepów, żeby klienci mieli jasność, gdzie znajduje się najbliższy salon – informuje biuro prasowe Play i UPC Polska.

Informacje o zmianach w salonach znajdują się także na stronie wraz z informacją o połączeniu sił i sieci sprzedaży UPC i Play.

Od 2015 roku UPC otwierała swoje punkty sprzedażowe w centrach handlowych. Teraz w samej Warszawie zamknięto punkty w centrach handlowych Blue City, Promenada, Wola Park, Westfield Arkadia i przy ulicy Marynarskiej. W niektórych miejscach były one zlokalizowane niedaleko innych salonów UPC, więc ich zamknięcie pozwoli redukować koszty. Ale prawdopodobnie finalnie znikną wszystkie. Tym bardziej, że obsługę klientów przejmują salony Play, których jest ponad 400 w całym kraju.

Zmiana oferty UPC może być  powodem odpływu klientów

Zmiany obejmują nie tylko znikające salony, ale również ofertę pakietową UPC Polska. W nowej znalazło się 157 kanałów zamiast wcześniejszych 189. Nowe pakiety nie zawierają chociażby oferty TVP a w niej takich kanałów jak:
– TVP Info,
– TVP Sport,
– TVP Kultura,
– TVP Historia,
– TVP Polonia,
– TVP Nauka,
– TVP Dokument.
Brakuje w nich także:
– FilmBox Arthouse,
– FilmBox Extra,
– FilmBox Family,
– FilmBox Action,
–  Sky News,
– SportKlub,
– Top Kids,
 – AXN Spin,
– Bollywood TV,
– DocuBox,
– Eurosport 2,
– Fashion TV i innych.


Trwają rozmowy z Telewizją Polską. Dotyczą one kompleksowej umowy z Play. Póki co oferowane pakiety posiadają większą elastyczność i dostęp do serwisów streamingowych.

Zmiana w ofercie UPC może przyczynić się do rezygnacji z niej klientów i ich odpływ do innych operatorów telekomunikacyjnych oferujących lepsze warunki czy bogatsze pakiety.

Żeby zrezygnować z usług UPC klienci muszą wysłać listownie oświadczenie o rezygnacji z usług. Oświadczenie powinno być potwierdzone własnoręcznym podpisem.

Rezygnacje należy wysłać na adres:
UPC Polska Sp. z o.o.
Skrytka pocztowa 337
40-900 Katowice

W rezygnacji powinny być zawarte:
– Numer Klienta,
– imię i nazwisko abonenta w przypadku Klienta indywidualnego  lub nazwa firmy klient biznesowych,
– NIP klientów biznesowych,
– adres instalacji usług UPC,
– odręczny podpis,
– usługi, których dotyczy rezygnacja.

Firma UPC prosi o podanie numeru telefonu, adresu e-mail oraz powodu rezygnacji z usług.

W Nowym Moim UPC znalazł się również formularz umożliwiający rezygnację przez internet, jednak nie wiadomo czy nie będzie i tak konieczna wizyta w salonie z uwagi na wymóg własnoręcznego podpisu przy rezygnacji.

Klienci indywidualni mogą zgłosić chęć rezygnacji z usług telefonicznie pod numerem 813 813 813.

UPC przewiduje opłaty za wcześniejszą rezygnację z umowy i zwrot przyznanych rabatów. Jednak możliwe, że zmiana oferty kanałów nadawanych w ramach pakietu UPC i ograniczenie ich liczby będzie wystarczającą podstawą do rozwiązania umowy bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Źródło: wirtualnemedia.pl, upc.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

PRZECZYTAJ NAJNOWSZY NUMER isprofessional

Najnowsze

Pieskie życie w telewizji, czyli o czym myśli Kameleon

Wyścig operatorów telewizyjnych trwa. Liczy się technologia, funkcjonalność, czyli sposoby konsumpcji treści, ilość i...

Narzędzia do obróbki kabli firmy Jonard w xbest.pl!

xbest.pl został dystrybutorem dużego, amerykańskiego producenta - firmy Jonard, który znany jest z wytwarzania...

Nie czekaj, dołącz do Lokalnych!

Wsparcie i łączenie sił przyświecają małym i średnim operatorom telekomunikacyjnym od dawna. Wspólne działania...

Gmail i nowy sposób odpowiadania na e-maile

Gmail wprowadza zmianę. Będzie to nowy sposób odpowiadania na e-maile. Dla fanów czatów, który...