TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Personalizacja, globalna ekspansja, europejskie platformy sprzedażowe – moc inspiracji z targów E-commerce Berlin Expo! [relacja]

Jak trafić do globalnego konsumenta i odkryć nowe możliwości eksportu poprzez sprzedaż online? Pierwszą edycję targów E-commerce Berlin Expo odwiedziło ponad 2000 zwiedzających, którzy mieli okazję poznać najnowsze trendy w e-commerce oraz oferty 70 wystawców z Niemiec, Francji i Polski.
27 kwietnia na terenie postmodernistycznej fabryki Postbahnhof, tuż obok dworca Ostbahnhof w Berlinie, w sąsiedztwie biur takich firm i startupów jak Kayak czy Zalando odbyło się wiosenne święto e-handlu. Podczas E-commerce Berlin Expo swoją ofertę zaprezentowało 70 wystawców z Niemiec, Holandii, Francji, Polski, Czech, Estonii, USA i Rumunii. W ciągu jednego dnia ponad 2000 sprzedających przez internet mogło zapoznać się z nowościami w zakresie rozwiązań płatniczych, logistycznych czy marketingowych.
W stolicy Niemiec można było przekonać się o tym, że handel w Internecie nie tylko prężnie się rozwija, lecz również ma się czym pochwalić. W ciągu jednego dnia internetowi sprzedawcy mogli porozmawiać o rozwiązaniach e-commerce z takimi firmami jak m.in. OroCRM, Sofort, Greatcontent AG, Remintrex, Softcube, Sendabox czy Marketizator.
Pośród wystawców można znaleźć rodzime biznesy, jak i firmy operujące na rynku niemieckim. Jestem zadowolony i wierzę, że wspólnie możemy zbudować świadomość takiego wydarzenia jak E-commerce Berlin Expo pośród niemieckich przedsiębiorców, a liczba berlińskich wystawców wzrastać będzie z roku na rok. Jestem również przekonany, że profesjonalny poziom wystąpień nie rozczarował żadnego fana e-commerceKonrad Zach, E-commerce Director
Warto odnotować także obecność i wsparcie E-commerce Berlin Expo przez takie organizacje, jak BVOH (German Federal Association Online-Trade) oraz Meet Magento Assocation, która wspiera wydarzenia związane z platformą Magento. Dzięki ich współpracy i kanałom medialnym organizatorzy E-commerce Berlin Expo zapewnili wartościowy ruch zwiedzających w strefie wystawców oraz zaangażowaną publiczności w strefie prezentacji, podzielonej na trzy sceny.
[Zobacz fotorelację]
Edukacja i networking
Targi E-commerce Berlin Expo miały nie tylko charakter wystawienniczy, ale przede wszystkim edukacyjny i networkingowy. Uczestnicy wydarzenia mogli wysłuchać 21 prezentacji na temat zmian w przepisach prawnych, handlu mobilnego, content marketingu, personalizacji i atrybucji konwersji.
Na berlińskiej scenie pojawili m.in. Yoav Kutner (współtwórca Magento), Mara-Christina Cederskog (Otto Gmbh), Tomasz Ebbig (Zalando), Kamil Glenszczyk (Google Ireland), Mrdjan Uzelac (ePages) czy Michał Sadowski (Brand24).
Marcin Beme, założyciel Audioteki – działający w 23 krajach i 9 w językach sklep, który jest niekwestionowanym liderem w sprzedaży audiobooków – przybliżył tajniki globalnego rozwoju, Mary-Christina Cederskog przedstawiła, w jaki sposób firma Otto Group podchodzi do tworzenia treści dla swoich klientów, Hartmut Deiwick z Aponeo opowiedział o obecności w Amazon.com.
Uczestnicy E-commerce Expo Berlin mogli dowiedzieć się m.in.:

  • W jaki sposób przygotować się do wejścia na rynki zagraniczne?
  • Jak dotrzeć do globalnego klienta i wykorzystać możliwości płynące z digitalu?
  • Jak dokonać pełnej transformacji z offline do online (case study B2B)?
  • Jak wykorzystać personalizację jako główny czynnik sukcesu niszowego sklepu (case study)?
  • Jakie są najczęstsze błędy przy optymalizacji współczynnika konwersji? Lekcja z setek testów A/B
  • Jak budować efektywną kooperację pomiędzy e-sprzedawcą a dostawcą?
  • Jakie możliwości i zagrożenia niosą europejskie marketplace’y (przykłady z Amazon, eBay, Allegro)

Pełna lista wystąpień dostępna na kanale [slideshare]
Do zobaczenia wiosną 2017 na drugiej edycji E-commerce Berlin Expo: ecommerceberlin.com
Chcesz być na bieżąco? Obserwuj E-commerce Berlin na Facebooku lub Twitterze.

Michal.Koch
Michal.Koch
Dziennikarz i researcher. Tworzy teksty o najnowszych technologiach, 5G, cyberbezpieczeństwie i polskiej branży telekomunikacyjnej.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze