W 2021 roku operatorzy MNO zanotowali po raz kolejny dodatnią marżę w wyniku funkcjonowania zasady Roam Like At Home (RLAH). Na wynik nie wypłynęła nawet pandemia COVID-19.
Operatorzy MNO (ang. Mobile Network Operator), czyli infrastrukturalni przedsiębiorcy telekomunikacyjni oferujący swoim klientom usługi związane z telefonią komórkową na bazie własnej infrastruktury telekomunikacyjnej, dysponują, na mocy decyzji Prezesa UKE, możliwością pobierania dodatkowych opłat do usług oferowanych w roamingu.
W 2020 roku aktywność roamingu była zdecydowanie mniejsza. Odnotowano go dla 17 proc. kart SIM (w odróżnieniu od ok. 30 proc. rok wcześniej). Zmiana była pokłosiem pandemii i mniejszej liczby wyjazdów Polaków za granicę.
Urząd Komunikacji Elektronicznej ocenia, iż operatorzy MNO dostosowali się do funkcjonowania rynku RLAH dzięki negocjowaniu stawek oraz obecności obcokrajowców. Operatorzy bez własnej infrastruktury notują natomiast straty.
Źródło: Telko.in