TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Ogromne reklamy z QR kodami w Google TV

Jeśli ktoś ma dosyć wszechobecnych reklam i przerywania nimi programów czy filmów, to Google TV ma dla niego kolejną propozycję. Te reklamy nie przerywają oglądanych treści, ale niemal całkowicie jest zasłaniają, tak są wielkie. W dodatku uzupełniona kodami QR.

Reklamy są dzisiaj wszechobecne i nie ma już takich treści, którym nie towarzyszą. Pojawiają się w internecie i czasem uniemożliwiają przeczytanie poszukiwanej treści. W kinie przed filmem trzeba najpierw obejrzeć obszerny blok reklamowy. Także w telewizji coraz więcej filmów i programów przerywanych jest reklamami.

Serwisy streamingowe wprowadzają opcje tańszego abonamentu, ale z koniecznością oglądania reklam. Jednak Google TV przebija ich wszystkich wprowadzając reklamy zasłaniające niemal cały ekran i zawierające kody QR.

Kod QR – szybsza nawigacja do reklamodawcy

Serwis 9to5Google zauważył, że nowość wprowadzono tydzień po tym, jak Google zaczął badać niektórych użytkowników na temat reklam w Google TV.

Ogromne reklamy z kodem QR pozwalają na przejście do strony reklamodawcy bezpośrednio po zeskanowaniu kodu. To sposób na rozwiązania problemu z niejasnymi linkami, które prowadziły do YouTube’a. Teraz skanując kod QR użytkownik na pewno trafi na odpowiednia stronę.

Jednak dotyczy to jedynie tych, którzy zainteresowani są daną reklamą. Pozostali na pewno będą zirytowani tak inwazyjnym sposobem prezentowania reklamowanych treści. Jednak reklamy stanowią sporą część przychodów Google’a i nie należy się spodziewać, że je ograniczy.

Nowe reklamy z kodami QR pojawiły się na razie jedynie w Stanach Zjednoczonych. Ale zapewne jest to trend, który niebawem dotrze do wszystkich miejsc, w których jest Google TV.

Źródło: spidersweb.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze