O reklamie w smartfonach

349

Stworzenie mobilnej strony internetowej może zwiększyć przychód z reklam nawet o 400 proc. Dominującymi narzędziami dostępu do internetu od 2015 r. są urządzenia mobilne. W Polsce ich udział wynosi jeszcze poniżej 50 proc., jednak systematycznie rośnie goniąc światowy trend – globalnie już 71 proc. odwiedzin internetu odbywa się za pośrednictwem smartfonów i tabletów – wynika z raportu ZenithOptimedia. Okazuje się, że to właśnie reklama wyświetlana via mobile jest najbardziej skuteczna. Jej efektywność jest nawet o jedną piątą większa niż w przypadku reklamy desktopowej. Zdaniem ekspertów, wyspecjalizowane strony mobilne mogą zapewnić wyższą konwersję przekazów reklamowych niż responsywne (czyli dostosowujące się do wielkości ekranu). Jak wynika z analiz przeprowadzonych przez RTB House w blisko 40 państwach, średni CTR (wskaźnik kliknięć) reklam oscyluje w granicach 0,73 proc. na komputerach, podczas gdy dla urządzeń mobilnych wynosi średnio 0,87 proc. na tabletach i 0,84 proc. na smartfonach.
Źródło: „Puls Biznesu”