Comarch, dostawca usług IT dla firm telekomunikacyjnych, ogłosił wprowadzenie do swojego portfolio systemu Data Analytics & Monetisation. Firma podkreśla, że narzędzie to daje możliwość efektywnego przetwarzania danych z sieci komórkowych i generowanie nowych przychodów, dzięki zastosowaniu marketingu precyzyjnego i dostarczaniu partnerom biznesowym przetworzonych informacji o różnych segmentach klientów.
Narzędzie Comarch Data Analytics & Monetisation umożliwia operatorom przetwarzanie aktualnych i historycznych danych o zachowaniach klientów w sieci, celem wytworzenia automatycznych prognoz dotyczących przyszłych zachowań, potrzeb i preferencji klientów.
System pomaga zapobiegać odchodzeniu klientów i zwiększa ich lojalność oraz zadowolenie z usług, dzięki zastosowaniu wbudowanego systemu rekomendacji, który przekłada zebrane dane na spersonalizowane oferty, podpowiada kolejne akcje do wykonania i pozwala na przeprowadzenie kampanii marketingu precyzyjnego oraz tworzenie dopasowanych do potrzeb klienta ofert produktowych. Telekomy mogą wyposażyć przedstawicieli obsługi klienta w gotowe i zautomatyzowane propozycje dla klientów końcowych.
Rozwiązanie umożliwia też dostarczanie partnerom biznesowym przetworzonych i anonimowych danych w formie statystyk na temat konkretnych segmentów klientów, co pozwala tym firmom na poprawę działań marketingowych i zwiększenie sprzedaży.
System pozwala dostawcom usług telekomunikacyjnych współpracować z miastami, agencjami reklamowymi i usługodawcami, dzięki możliwości oferowania im map ciepła, zagregowanych danych o konsumentach i opcji śledzenia ich ruchów i zachowań w czasie rzeczywistym.
Źródło: Comarch
Zdjęcie: blog.avanade.com