Marka smartfonów Challenger, Nothing, przez lata promowała się jako rewolucja, ale przełomową strategią może okazać się skoncentrowanie na niskiej cenie.
Nothing CMF Phone 1 to pierwszy znaczący produkt budżetowej submarki CMF (Colour, Material, Finish). Można go kupić za jedyne 180 funtów, co stanowi mniej niż połowę ceny flagowego telefonu Nothing, który został wprowadzony na rynek kilka lat temu.
Początkowo Nothing obiecywało rewolucyjne, modularne podejście do projektowania smartfonów, sugerując możliwość wymiany różnych komponentów. Te ambitne plany zostały jednak częściowo zredukowane, a CMF Phone 1 oferuje jedynie możliwość wymiany tylnej obudowy, na której znajduje się port na akcesoria.
Niska cena jest możliwa dzięki wielu kompromisom w doborze kluczowych komponentów, takich jak wybór chipa Mediatek (robi to coraz częściej wielu innych producentów smartfonów) i karta Micro SD do przechowywania danych, którą powinien mieć każdy telefon.
Może to był po prostu sprytny plan – zasianie na rynku obietnic egzotycznego, rewolucyjnego, a co za tym idzie, prawdopodobnie drogiego smartfona, aby potem zaskoczyć wszystkich agresywnie niskimi cenami.
Źródło: telecoms.com