TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Na co zwracają uwagę Polacy, gdy wybierają operatora komórkowego

Eksperci z Ericsson ConsumerLab przeprowadzili ankietę, w której sprawdzili, na co Polacy najczęściej zwracają uwagę, gdy wybierają operatora komórkowego. Celem takich badań jest dostarczenie informacji o sposobach użytkowania technologii oraz usług mobilnych w wybranych krajach świata.

Raport dotyczący wyboru operatora w naszym kraju został opracowany na podstawie 1865 ankiet internetowych. Ankietowani to grupa reprezentatywna dla 21 milionów Polaków w wieku od 15 do 69 lat, którzy przynajmniej raz w tygodniu korzystają z internetu.
Wyniki ankiety pokazały, że najważniejszym kryterium jest dla nas cena, jaką ponosimy za usługi komórkowe – wskazało na nią 41 procent respondentów. Na drugim miejscu – z wynikiem 37 procent – znalazła się jakość połączeń. Podium zamknęły obsługa klienta oraz pakiety usług, wskazało na nie 32 procent ankietowanych.
Na kolejnych miejscach znalazły się: oferta oraz jakość transmisji danych – 25 procent. Najmniej osób kieruje się przy wyborze danego operatora komórkowego opiniami znajomych lub rodziny. Tutaj odnotowano 16 procent odpowiedzi wszystkich ankietowanych.
Powyższe ankieta pozwala zauważyć, że w przypadku wyboru konkretnych towarów lub usług, to jednak cena jest czynnikiem, który przesądza o wyborze konkretnej oferty. Mniejszą uwagę zwracamy na jakość, chociaż trzeba pamiętać, że dobra jakość to często wyższa cena.
Źródło: Ericsson

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze