Html code here! Replace this with any non empty raw html code and that's it.

TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Liderka, menedżerka, kobieta pracująca

1 na 5 kobiet uznaje, że płeć ma znaczenie przy przyznawaniu awansów i podwyżek. I jednocześnie ich płeć jest tą, która traktowana jest gorzej. 25 proc. kobiet na stanowiskach menedżerskich nie czuje się w pracy doceniana.  „Bariery do Kariery. Raport z badania Kobiet-Liderek” przeprowadzonego na zlecenie CLUE PR pokazuje niewesołą sytuację kobiet w biznesie.

Badanie zostało zrealizowane  w styczniu br. na próbie ponad 450 kobiet na kierowniczych stanowiskach w panelu Ariadna. Jego zadaniem było mapowanie przeszkód i wyzwań stawianych kobietom na drodze do rozwoju zawodowego. Przebadano wyzwania systemowe, ale też stereotypy czy sposoby zachowania wpływające negatywnie na kobiety w miejscu pracy. Wnioski z badań nie są wesołe.

Nawet kobiety na stanowiskach menedżerskich postrzegają swoją rolę w firmie nie jako przywódczą ale wspierająca. W ten sposób odpowiedziało aż 61 proc. z nich. 40 proc. uważa swoje osiągnięcia za przeciętne.


34 proc. z respondentem deklaruje, że wyzwaniem jest dla nich zabieranie głosu, a staranie się o awans to problem prawie połowy z nich. Ale też atmosfera w pracy nie ułatwia ich sytuacji. 1 na 5 kobiet pytana jest w miejscu pracy o życie prywatne, a ponad 20 proc. doświadcza komentarzy na temat wyglądu. Niestety zarówno ze strony mężczyzn jak i innych kobiet.

Także godzenie życia domowego i zawodowego jest wciąż dla kobiet ogromnym wyzwaniem.

Niemal 40proc. kobiet uważa, że musiałoby poświęcić życie rodzinne, żeby więcej osiągnąć w życiu zawodowym. Ponad 20 proc. ma także wyrzuty sumienia, że bardziej poświęcając się pracy, zaniedbuje życie rodzinne.

Liderki na stanowiskach decyzyjnych, dyrektorskich, kierowniczych najczęściej można znaleźć w handlu, działalności usługowej czy edukacji. Niestety w branży ICT menadżerki nie pojawiają się często. Wydaje się, że to obszar wyjątkowo zmaskulinizowany. A może zwiększenie liczby kobiet także na stanowiskach menedżerskich odświeżyło by spojrzenie na branże i spojrzenia branży na wyzwania przed jakimi staje.

Źródło: „Bariery do Kariery. Raport z badania Kobiet-Liderek” CLUE PR

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProffesional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

Najnowsze

Autonomiczne pojazdy w Jaworznie

Autonomiczne pojazdy i sposoby na ich wszechstronne wykorzystanie to rozwiązanie światowe, które trafia także...

1500 osób straci pracę w Spotify

Kolejna fala zwolnień Spotify. Ten największy serwis stremujący muzykę już w styczniu zwolnił 600...

Superkomputer dla każdego! Czy to możliwe?

Amazon postanowił wyjść naprzeciw tym, którzy marzą o nim lub potrzebują  superkomputera. Nie trzeba...

Hawe zacieśnia współpracę z Infinerą 

Hawe Telekom wzmacnia współpracę z Infinerą – amerykańską firmą technologiczną działającą w obszarze łączności....