TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Koniec z rozpoznawaniem twarzy na Facebooku

Facebook – obecnie pod zmienioną już nazwą na Meta- ogłosił rezygnację z rozpoznawania ludzkich twarzy. System stosowany był automatycznie do zdjęć i filmów. Zmiany mają dotyczyć około 600 mln użytkowników.

Od pewnego czasu na Facebooku istniała funkcja automatycznego rozpoznawania twarzy. Użytkownicy mogli sami zadecydować, czy zgadzają się na stosowanie jej w przypadku ich zdjęci i filmów. Taką decyzję podjęła 1/3 osób korzystających z Facebooka – około 600 mln osób.

“Istnieje wiele obaw związanych z miejscem rozpoznawania twarzy w społeczeństwie, a prawodawcy wciąż pracują nad jasnym zestawem zasad, które regulowałyby jego użycie. Pośród tej niepewności, wierzymy, że ograniczenie rozpoznawania twarzy do wąskiego zestawu przypadków jest właściwe” – napisał Facebook (Meta) w oświadczeniu.

Chociaż firma rezygnuje z dotychczasowego wykorzystania rozpoznawania twarzy, to nie rezygnuje całkiem z tego rozwiązania. Ma ono być stosowana w przypadku potrzeby „potwierdzenia tożsamości lub zapobieganiu oszustwom i podszywaniu się” przy jednoczesnej kontroli użytkowników nad tym, w jaki sposób ich twarz jest rozpoznawana.

Źródło:wiadomości.onet.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze