TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Jaka jest średnia cena internetu w Polsce?

Minimalnie, ale wzrastają ceny za internet. Tak wynika z zestawienia portalu telko.in, który przeanalizował oferty kilkunastu operatorów telekomunikacyjnych. W tym małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych. Z ich wyliczeń wynika, że średnia cena internetu w Polsce to 60,51 zł.

Najwięcej w kwietniu 2020 r. średnio trzeba zapłacić Inei – 77,14 zł. Drugi na liście jest Plus z kwotą 76,67 zł. Na trzecim T-Mobile (70,72 zł).  

T-Mobile wprowadziło promocję „2 miesiące gratis” w najtańszym pakiecie 300/30 Mb/s. To odpowiedź na ofertę Plusa „1 miesiąc za darmo”.

W Orange trzeba średnio zapłacić 65,98 zł. Oferta nie zmieniła się, natomiast zmienił się sposób promowania oferty LTEforFix. Dostęp ten nadal istnieje w ofercie – z tą samą ceną 59,99 zł miesięcznie i pakietem danych 250 GB – ale już nie pod nazwą LTE dla domu, tylko Internet Mobilny.

Ceny skoczyły u zachodniopomorskiego operatora iNET Media Group, a to dlatego, że firma wprowadziła nowy pakiet 700/70 Mb/s w cenie 110 zł. To najdroższa usługa w tym zestawieniu.

Toya –  operator na terenie Łodzi ma również dość wysokie ceny. Średnio miesięcznie trzeba zapłacić 64,90 zł.

U Leona działającego na terenie Rybnika zapłacimy 59,63 zł. Białostocka Koba liczy sobie 51,63 zł, TPnets 50,76 zł. Najtańszą usługę oferuje Zicom (47,19).   

Średnia cena w Vectrze wynosi 50,41 zł. Operator zrezygnował z eksperymentu „tylko dwa pakiety w ofercie” i wrócił do trzywariantowego cennika. Powrócił również pakiet 150/15 Mb/s (najniższy), widełki cenowe uległy rozszerzeniu (41-59 zł wobec 45-55 zł poprzednio), dwa oferowane w poprzednim kwartale pakiety podrożały, a średnia cena oferty operatora nieco wzrosła.

Multimedia Polska (należąca do Vectry) przywróciła promocję „trzy miesiące gratis”, przeceniając usługi o 12,5 proc. Średnio miesięcznie trzeba zapłacić 51,63 zł.

Źródło: telko.in

Do analizy wybrane zostały stacjonarne usługi szerokopasmowe. Analizowano podstawową ofertę operatorów. Analiza objęła oferty: Orange, Netii, UPC, Vectry, Multimediów Polska, T-Mobile, Plusa, Toyi, Inei, iNET Mediagroup, Koby, Leona, Multiplaya, TPnets i Zicomu.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze