TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Jak Polacy korzystają ze skrzynek e-mail?

Największym kanałem komunikacyjnym jest e-mail. Głównie dotyczy to firm. Jak wskazują badania home.pl przeciętny użytkownik poświęca na to około godziny dziennie.

Dane w badaniu pochodzą z roku 2020. W badaniu wzięto pod uwagę ponad 2,3 mln skrzynek e-mail  działających na serwerach home.pl. Większość  z nich należy do małych i średnich przedsiębiorców i ich pracowników.

– Postanowiliśmy sprawdzić, w jaki sposób Polacy, głównie przedsiębiorcy i pracownicy sektora MŚP, wykorzystują pocztę e-mail. Jak się okazuje, rola firmowej skrzynki jest wciąż bardzo znacząca, a czas poświęcany na wysyłanie i odbieranie wiadomości stanowi dużą część dnia roboczego w przeciętnej firmie – mówi Anna Grzelak,  Head of Marketing w home.pl.

W 2020 roku badani wysłali i odebrali ponad 6 mln wiadomości e-mail. Jedna osoba wysyła i odbiera rocznie 2524 e-maile. Daje to 50 tygodniowo i 7 dziennie.

Na czytaniu, edytowaniu, dobieraniu i wysyłaniu wiadomości badani spędzają około godziny dziennie. Dotyczy to zarówno pracowników biurowych, jak i pracowników sektora MŚP zajmujący się handlem, sprzedażą lub produkcją.

Interesująco wygląda też badanie dotyczące częstotliwości obsługi poczty w przebiegu tygodnia. Najwięcej maili przedsiębiorcy i ich pracownicy wysyłają i odbierają na początku tygodnia. Kulminacja następuje we wtorek. Wtedy odbywa się 19,3 proc. zadań z obsługą poczty związanych.

Jak widać w zestawieniu spora część osób pracuje także w weekend.

Według badania home.pl w typowy dzień roboczy największą aktywność w korzystaniu ze skrzynek e-mail wśród przedsiębiorców i pracowników odnotowuje się między 8:00 a 15:00. Nie zmieniła tego sytuacja pracy online.

Najwięcej wiadomości wysłano w listopadzie, chociaż skrzynki mailowe działały intensywnie przez cały ostatni kwartał.  Podobnie było w styczniu i lutym.

Od marca do czerwca ta intensywność jest mniejsza. Może to wynikać z pandemii. Marzec i kwiecień 2020 r. to czas, w którym wiele komunikacji odbywało się przez czaty i wideorozmowy.

Źródło: raport home.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze