Sowmya Subramanian, szefowa inżynierów w zespole odpowiedzialnym za wyszukiwarkę poinformowała na blogu, że jej zespół pracuje nad zmianą algorytmu wyszukiwarki. Zostanie wprowadzony dodatkowy czynnik o nazwie Page experience.
O widoczności witryny będą decydować takie doświadczenia użytkownika jak prędkość ładowania strony, interakcje z internautami czy wizualna stabilność witryny.
Obecnie o widoczności strony w wyszukiwarce decyduje wiele różnych czynników, wśród nich jej przystosowanie do urządzeń mobilnych, bezpieczeństwo czy też sposób wyświetlania reklam. W przyszłości o pozycji strony będą decydowały nowe parametry pod zbiorczą nazwą Page experience (doświadczenie strony).
Google zaznacza, że będzie to dodatkowy element mający wpływ na widoczność strony w wyszukiwarce. Koncern zapowiada także, że z powodu pandemii koronawirusa Page experience nie zostanie z pewnością wprowadzony przed końcem 2020 r.
Firma uspokaja, że właściciele stron internetowych nie muszą na razie podejmować żadnych działań związanych z Page experience. Obiecuje także, że o wprowadzeniu tego elementu poinformuje z 6-miesięcznym wyprzedzeniem, udostępni też odpowiednie narzędzia pozwalające na dostosowanie się do nowego kryterium oceny stron.
Źródło: Wirtualne Media