Udział Amazona w amerykańskim rynku reklamy cyfrowej w roku 2020 przekroczył 10 proc. To wynik rozwoju e-commerce napędzanego przez pandemię, a co za tym idzie wzrost liczby produktów sponsorowanych i działalności reklamowej marki. Jednak nadal liderami na rynku są Google i Facebook.
Według danych zaprezentowanych przez eMarketer, w roku 2020 Facebook zwiększył swój udział w segmencie digital do 25,2 proc. Lepszy wynik osiągnął Google – 28,9 proc. Jednak o ile w przypadku Facebooka jest to wzrost z 23,6 proc z roku 2019, to Google odnotował spadek, bo rok wcześniej miał wynik na poziomie 31,6 proc. Szybki wzrost odnotowuje natomiast Amazon. Jeszcze w 2019 roku miał udziały osiągające 7,8 proc, a w roku 2020 przekroczył 10 proc. (10,3 proc). Analitycy uznają, że jest to największy konkurent Googla w obszarze reklamy związanej z wyszukiwaniem.
Oczywiście wszystko to przekłada się na konkretne pieniądze. Przychody reklamowe Amazona w 2020r. osiągnęły 15,7 mld dolarów. A dotyczy to tylko rynku USA. eMarketer prognozuje, że w roku 2021 przekroczą one 20 mld dolarów. A do roku 2023 mogą osiągnąć poziom 30 mld dol.
W obszarze reklamy związanej z wyszukiwaniem przychody Amazona w roku 2021 przekroczą kwotę 14,5 mld dol. Będzie to udział w kategorii na poziomie 19 proc. W roku 2022 koncern może osiągnąć nawet 20 proc. udziału.
A chociaż udziały Googla w tym segmencie wyniosą w tym roku 56,8 proc.,to prognozy wskazują na spadek w kolejnych latach.
Źródło: www.emarketer.com, www.wirtualnemedia.pl