TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Fałszywe reklamy w Google – jak się przed nimi chronić?

W internecie obecnie szukamy wszystkiego i wszystko jesteśmy tam w stanie znaleźć. Zarówno rzeczy potrzebne, jak i zbędne oraz niebezpieczne. Dlatego trzeba uważać na to, w co klikamy, niezależnie od tego, czego wyszukujemy. Pośród wyszukiwanych w Google wyników mogą pojawić się fałszywe reklamy.

Poszukując informacji czy produktów najczęściej robimy to poprzez wpisanie odpowiedniego hasła do wyszukiwarki internetowej. Natychmiast otrzymujemy wiele stron odpowiedzi, ale niektóre z nich mogą być niebezpieczne.

Fałszywe reklamy w Google

Przy korzystaniu z wyszukiwarki możemy zauważyć, że na początku znalezionych wyników wyświetlają się reklamy i treści sponsorowane. Każdy może starać się pozycjonować w ten sposób swoją stronę, by znalazła się jak najwyższej w wyszukiwaniu.

Niestety korzystają z tego również przestępcy. Wykupują oni reklamy, by promować swoje strony. Łudząco one przypominają strony banków, sklepów czy innych instytucji, a także dostawców oprogramowania i sterowników. Ich celem jest wykradzenie danych lub pieniędzy poprzez przejęcie danych do logowania. Mogą też wykorzystywać tę metodę do przesyłania plików ze szkodliwym oprogramowaniem

Jak się chronić przed fałszywymi reklamami w Google?

Zawsze sprawdzajmy w co klikamy. Jeśli w reklamę, to upewnijmy się, że adres strony jest prawidłowy.  

Uważajmy na pliki pobierane z internetu. Może być to szkodliwe oprogramowanie. Dla bezpieczeństwa korzystajmy z oficjalnych i autoryzowanych sklepów. Pamiętajmy też, ze wyjątkowe okaże bardzo często są pułapką zastawioną na nas przez przestępców. W emocjach przedświątecznych zakupów popełniamy te same błędy co w przypadku Black Friday.

Zawsze możemy też zweryfikować, czy nasz sieć jest chroniona przez Listę Ostrzeżeń. Można to zrobić na stronie: https://lista.cert.pl/

Źródło: gov.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze