Ministerstwo cyfryzacji zmieniło termin wprowadzenia e-Doręczeń. Organy administracji rządowej, jednostki samorządu terytorialnego, adwokaci czy notariusze mają więcej czasu na przygotowanie się do tej zmiany.
Na spotkaniu z przedstawicielami podmiotów, które mają wdrożyć system e-Doręczeń, Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało o zmianie terminu, od którego ma to nastąpić. System miał zacząć działać 10 grudnia 2023 r. Zdecydowano się na jego przesunięcie na 30 grudnia 2023 r.
Organizacje zrzeszające podmioty publiczne i zawody zaufania publicznego występowały z licznymi apelami o przesunięcie terminu wdrożenia obowiązku stosowania doręczeń elektronicznych. Jak podkreślają, potrzeba więcej czasu na wdrożenie nowego rozwiązania oraz przygotowanie wewnętrznych regulacji dotyczących obiegu korespondencji – napisano na stronie Ministerstwa Cyfryzacji.
O przesunięcie terminu apelowały m.in.:
– Związek Powiatów Polskich,
– Unia Metropolii Polskich,
– Związek Polska Cyfrowa,
– Naczelna Rada Adwokacka,
– dostawcy systemów elektronicznego obiegu dokumentów.
Przedstawiciele samorządów zwracali uwagę na wprowadzenie terminu e-Doręczeń przed dużą wysyłką realizowaną w jednostkach samorządu terytorialnego. Chodzi o obowiązek wysłania w pierwszych tygodniach roku decyzji ustalających wymiar podatku od nieruchomości. Nie wiadomo, czy obecna zmiana terminu pozwoli na sprawne przeprowadzenie tej procedury. Nadal 30 grudnia jest przed tą wysyłką.
Jednak to nie koniec przesunięć, bo Ministerstwo Cyfryzacji wystąpi z kolejną inicjatywą legislacyjną w tym temacie. Dzięki niej ma być możliwe przesunięcie tego terminu aż na 1 stycznia 2025 r. To pozwoli zobowiązanym do wdrożenia systemu podmiotów na przygotowanie się do tego obowiązku.
Źródło: gov.pl serwisy,gazetaprawna.pl
Czytaj także: