TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

Cyberbezpieczeństwo: MdS i TeleCentrum uruchomiły infolinię dla MiŚOT

W związku z inwazją Rosji na Ukrainę i ogłoszeniem na terenie Rzeczpospolitej Polskiej stopnia alarmowego CHARLIE-CRP, wchodząca w skład Grupy MiŚOT spółka Projekt MdS we współpracy z TeleCentrum przygotowała linię eksperckiego wsparcia dla małych i średnich operatorów telekomunikacyjnych.

Wybierając numer 32 666 67 01, klienci Grupy MiŚOT mogą liczyć na pomoc merytoryczną w zakresie  procedur postępowania i przygotowania wymaganych w tej sytuacji dokumentów takich jak instrukcje wyłączania serwerów czy politykę utrzymania ciągłości pracy

Ataki już trwają

Operatorzy już teraz odnotowują dziesięć razy więcej cyberataków niż wcześniej. Nie lekceważmy zagrożenia!

– Po szybkiej analizie sytuacji, projekt MdS podjął inicjatywę wsparcia MiŚOT-ów w tej wyjątkowej sytuacji –  mówi Maciej Linscheid, lider projektu.

Szczególną uwagę na zaistniałą sytuację powinny zwrócić podmioty obsługujące administrację publiczną. 

– Jeśli MiŚOT ma wśród klientów jednostki publiczne typu Urząd Gminy, Stację Sanitarno-Epidemiologiczna, Starostwo Powiatowe czy Urząd Miasta, ma wesprzeć je w zakresach wynikających z umów jednostki administracji publicznej – podkreśla Marcin Zemła ze spółki Projekt MdS. – Przede wszystkim należy wówczas posiadać dwa dokumenty: politykę utrzymania ciągłości pracy i procedurę bezpiecznego wyłączenia urządzeń i serwerów. 

Czytaj więcej:

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze