Państwowy Instytut Badawczy NASK poinformował, że jedenaście polskich banków chronionych jest za pomocą BotSense – aplikacji monitorującej aktywność złośliwego oprogramowania w bankowości internetowej oraz mobilnej. BotSense pomaga zapobiegać oszustwom, kradzieżom i wyłudzeniom dokonywanym w trakcie transakcji elektronicznych.
System BotSense powstał przy współpracy ekspertów CERT Polska. Ma chronić użytkowników bankowości mobilej m.in. przed tego typu sytuacjami przejęcia kont i nieautoryzowanych transakcji finansowych związanych z działaniem maleware’u na komputerach klientów banku
BotSense na bieżąco monitoruje aktywność złośliwego oprogramowania ukierunkowanego na użytkowników bankowości internetowej i skutecznie chroni ponad 7 mln kont e-bankowości w jedenastu bankach.
Ostatnia aktualizacja przyniosła moduł nazwie: Trojan Checker, dzięki której bank może zweryfikować, czy na komputerze klienta nie jest zainstalowane złośliwe oprogramowanie ukierunkowane na inne instytucje finansowe.
Jak wynika z raportu Deloitte „Digital Banking Maturity 2020”, w latach 2018-2020 banki w Polsce rozwijały kanały zdalne szybciej niż banki globalnie, zwiększając swoją przewagę w bankowości internetowej i mobilnej. Spośród 13 polskich banków objętych badaniem w 2020 roku, pięć to cyfrowi liderzy, którzy znajdują się w gronie 10 proc. najbardziej dojrzałych cyfrowo banków na świecie.
Źródło: nask.pl