TECHNOLOGIA · CYBERBEZPIECZEŃSTWO · BIZNES

AI może rozwiązać wszystkie problemy świata. Ale potrzeba na to miliardów dolarów

Sztuczna inteligencja może być sposobem na rozwiązanie wielu problemów, włączając w to światowe ubóstwo, czy walkę z chorobami. Takiego zdania jest Dario Amodei, dyrektor generalny Anthropic, firmy zajmującej się AI. Zaznacza jednak, że w tym celu na inwestycję w tę technologię potrzebne są miliardy dolarów.

Dario Amodei, dyrektor generalny Anthropic, zamieścił obszerny wpis, w którym opisuje jak generatywna AI zmieni świat. Oczywiście pisze to z perspektywy własnej firmy, która AI się zajmuje. Planowane rozwiązania mogą wyleczyć depresję, położyć kres ubóstwu i rozwiązać inne problemy społeczeństwa.

AI wsparciem w eliminacji chorób

Amodei wierzy we wsparcie AI w kondensowaniu innowacji. Coś, co wcześniej trwało sto lat, dzięki sztucznej inteligencji może zostać osiągnięte w pięć do dziesięciu. Dzięki wykorzystaniu AI możliwe będzie eliminowanie chorób takich jak depresja, ale nie tylko.

Dyrektor generalny Anthropic mówi też o wyciąganiu ludzi z ubóstwa i zapoczątkowaniu „renesansu liberalnej demokracji i praw człowieka”. Oczywiście pod warunkiem, że wszystko się uda, a to nie jest takie oczywiste i wymaga wiele.

Miliardy na inwestycje w AI to wzrost wartości firmy

W beczce miodu znajduje się łyżka dziegciu, bo na realizację tych śmiałych wizji Anthropic potrzebuje wielu miliardów dolarów.

Firma już otrzymała miliardowe wsparcie od gigantów takich jak Amazon i Google, jednak wciąż potrzebuje więcej. Amodei szacuje, że po kolejnej rundzie finansowania będzie warta od 30 do 40 miliardów dolarów.

Z jednej strony mamy więc rozwój AI wspierającej społeczeństwo, a z drugiej interes własny firmy i ogromne zyski. Kto kupi tę wizję?

Źródło: forsal.pl

Klaudia Wojciechowska
Klaudia Wojciechowska
Redaktorka ISPortal i ISProfessional. Dziennikarka telewizji lokalnego operatora telekomunikacyjnego Ret-Sat1. Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim ze specjalizacją filmoznawstwo i nowe media.

przeczytaj najnowszy numer isporfessional

Najnowsze