Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wydała zgodę na emitowania pasm lokalnych przez stacje radiowe i telewizyjne. Wiąże się to z prowadzenie regionalnych serwisów informacyjnych, ale także spotów reklamowych i reklam w technologii adressable TV. Z tej okazji skorzystała już stacja TVN. Teraz Nielsen pokazuje, że nadąża za zmianami na rynku i od października jego klienci mogą liczyć na rozpoznawanie reklam dynamicznych i uwzględnianie ich w raportach pomiaru oglądalności.
– Wraz z wprowadzeniem oferty addressable tv w Polsce jesteśmy gotowi wprowadzić pomiar Reconciliation DAI. Dzięki zastosowaniu technologii watermark oglądalność reklam typu addressable tv będzie widoczna jako oddzielny typ reklamy. Jest to kolejny krok w dynamicznie zmieniającym się świecie mediów, który dopasowuje pomiar do współczesnych wyzwań rynku reklamy – komentuje Michał Buszko, advanced measurement manager w firmie Nielsen.
W celu dokonywania pomiaru reklam dynamicznych (DAI)Nielsen wykorzystuje technologię watermark (inaczej znak wodny). To specjalny dźwięk w grywany do reklam dynamicznych, który wykrywają mierniki telewizyjne, ale nie słyszą ludzie. Technologia jest elementem tzw. Złotego Standardu Pomiaru, przygotowanego przez rynek. Rozwiązanie Reconciliation DAI na tym oparte pozwala na odpowiednie zmniejszenie oglądalności spotu liniowego, jeśli nastąpiła podmiana reklamy.
Dzięki temu rozwiązaniu kampanie reklamowe mogą być precyzyjniej kierowane do określonych grup docelowych – informuje biuro prasowe Nielsena.
Źródło: wirtualnemedia.pl
Czytaj także: