Polscy widzowie wciąż często sięgają po treści prezentowane w stremingu. Platformy VOD dostarczają ciągle nową ofertę i starają się ze sobą konkurować na ilość i jakość. Pomimo licznych spadków wciąż Netflix znajduje się na pierwszym miejscu jeśli chodzi o wybór platformy, ale jak radzą sobie inni?
JustWatch – przewodnik stremingowy – przeanalizował usługi stremingowe w Polsce w pierwszym kwartale 2025 r. Dane zbierane były na podstawie aktywności ponad 700 tys. użytkowników miesięcznie. Analizowano ich preferencje, wybór platform oraz interakcje z ofertami VOD.
Pierwszy kwartał 2025 r. należy do Netflixa
Wciąż słyszy się o spadkach liczby użytkowników Netflixa, jednak to ta platforma niezmiennie dominuje pośród innych stremingowych. W pierwszym kwartale 2025 r. miała ona 29 proc. udziału w rynku. Jest to ponad dwa razy więcej niż Prime Video. W tym przypadku udział w rynku wynosi 14 proc.
Pomiędzy tymi platformami stremingowymi znalazł się Max. Jego udział w rynku to 17 proc.
Nie najgorzej radzi sobie Disney +, chociaż nie udało się platformie trafić na podium. Jej wynik to 12 proc. udziału w rynku.

Kolejne miejsca zajmują:
– Apple Tv+ z wynikiem 10 proc.;
– Player – 8 proc.;
– SkyShowTime oraz Viaplay – oba po 3 proc.
Rynek VOD utrzymuje się na stabilnym poziomie
Pierwszy kwartał 2025 r. nie przyniósł dużych zmian na rynku platform stremingowych. Większość z nich utrzymuje stabilną pozycję i pojawiają się niewielkie, kilkuprocentowe wahania.
Amazon Prime Video i Apple TV+ zyskały po 1 proc. Max, Disney+ i SkyShowtime utrzymują swój udział w rynku na takim samym poziomie przez cały okres.
Viaplay straciła 2 proc, a Player 1 proc.
Największy spadek odnotował Netflix, bo aż 4 proc, co jednak nie przeszkadza mu wciąż utrzymywać się na pozycji lidera platform streamingowych

Analiza zmian na rynku VOD w porównaniu do roku 2024
Po przeanalizowaniu wyników streamingu z pierwszego kwartału 2025 roku oraz biorąc pod uwagę dane za ten sam okres roku 2024, można dokonać porównania. Pokazuje to, jak zmienia się rynek VOD w Polsce.
Chociaż Netflix wciąż jest na pierwszym miejscu, to platforma wciąż zalicza spadki i w porównaniu do pierwszego kwartału 2024 r. straciła już 4 punkty procentowe.
Spadek odnotowała też platforma Viaplay. W jej przypadku są to 3 punkty procentowe. Najmniejszy spadek zaliczył Player, bo 1 p.p.
Pozostałe platformy stremingowe zyskują. Najwięcej Disney+ i Amazon Prime Video – po 2 p.p. Max oraz SkyShowtime zyskały po 1 p.p.
Apple TV+ utrzymał swoje wyniki sprzed roku.
Źródło: materiały prasowe
Czytaj także: