W całym 2021 r. zostanie przeznaczonych na aplikacje mobilne 133 mld dol. To wzrost o 19,7 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Takie dane podaje Sensor Tower.
O 17,7 proc. wzrosną wydatki w ramach samego App Store. Mają osiągnąć 85,1 mld dol. W Google Play wzrost ma natomiast wynieść 23,5 proc. A wydatki osiągną 47,9 mld dol.
W obu sklepach pośród aplikacji (z wyłączeniem gier), największe przychody generuje TikTok. W App Store jest on niekwestionowanym liderem. W Google Play jest na liście trochę niżej, jednak to nie zmienia jego ogólnej pozycji w zestawieniu.
TikTok jest także liderem liczby pobrań. I tutaj podobnie jak poprzednio – wygrywa nie tylko w ogólnym zestawieniu, ale również w App Store. W Google Play na pierwszym miejscu jest jednak Facebook.
Według szacunku analityków Sensor Tower także wydatki na gry mobilne wzrosną. Mają osiągnąć 89,6 mld dol., co jest wzrostem o 12,6 proc. A to gry stanowią większość przychodów sklepów z aplikacjami. W App Store ich udział to 61,5 proc, w Google Play aż 78 proc.
W rozbiciu na te dwa sklepy wzrosty są również niebagatelne. W App Store wydatki maja się zwiększyć o 9,9 proc. osiągając 52,3 mld dol. W Google Play nastąpi wzrost aż o 16,6 proc., a wydatki osiągną 37,3 mld dol.
W sumie największe przychody są udziałem gry PUBG Mobile. Jednak nie jest ona liderem żadnego z dwóch sklepów. W App Store jest nim Honor of Kings, a w Google Play – Coin Master.
PUBG Mobile wygrywa jednak pod względem pobrań w App Store. Jednak ogólnie w tej kategorii najlepiej wypada gra Garena Free Fire.
Źródło: wirtualnemedia.pl