Jesienią ubiegłego roku został rozegrany pierwszy sezon Polskiej Ligi Esportowej w Polsat Games i na Twitchu. Rozgrywki odnotowały 3,66 milionów odsłon.
Rozgrywki odbyły się od 5 października do 6 grudnia 2020 roku na dwóch poziomach w Dywizji Mistrzowskiej i Lotto Dywizji Profesjonalnej. Transmitowane były w Polsat Games oraz na portalu Twitch.
– Pierwszy sezon Polskiej Ligi Esportowej dał wyraźny sygnał co do aspiracji organizatorów i pokazał potencjał, jaki ma przed sobą esport w Polsce – powiedział prezes rozgrywek Paweł Kowalczyk.
Dane organizatorów Dywizji Mistrzowskiej mówią o 3,05 mln wyświetleń. W szczytowym momencie na Polsat Games było to 53,4 tys. osób, natomiast na Twitchu – 10,9 tys. Łącznie widzowie obejrzeli 557,5 tysięcy godzin. Lotto Dywizja Profesjonalna to 610,2 tys. odtworzeni co dało 41,3 tysiące godzin.
W dwóch dywizjach zarejestrowano 16 w pełni profesjonalnych organizacji, które rywalizowały w grze „Counter Strike: Global Offensive”. Pula nagród to odpowiednie: w Dywizji Mistrzowskiej – 100 tys. zł, a w Lotto Dywizji Profesjonalnej – 10 tys. zł.
– Biorąc pod uwagę pracę jaką udało się wykonać, od innowacyjnych funkcjonalności i najwyższej jakości produktu, przez szeroką obecność w mediach i serwisach społecznościowych, aż po zaangażowanie drużyn i influencerów uzyskaliśmy imponujące przyrosty, jeśli chodzi o zasięgi i zainteresowanie oferowanymi przez nas rozgrywkami – przekonuje Paweł Kowalczyk, prezes Polskiej Ligi Esportowej.
Według Kowalczyka trwają też prace mające zwiększyć rolę polskiego esportu na arenie międzynarodowej, co stanie się przepustką dla zwycięzców Polskiej Ligi Esportowej do tego, by uczestniczyli w turniejach międzynarodowych.
Esport w 2021 roku
Także w roku 2021 odbędzie się Polska Liga Esportowa i w tym sezonie w rozgrywkach pojawić ma się wiele nowości. Mają zostać dodane nowe tytuły i utrzymane mają być te elementy rozgrywek i transmisji, które docenili widzowie oraz branża.
– Planowane jest wprowadzenie I etapu systemu premiowania drużyn za wyniki oraz wspierania ich rozwoju poprzez szkolenia z zakresu marketingu, dzieleniem się know-how z branży mediowej i sportowej – zapewnia Paweł Kowalczyk.
Kowalczyk informuje też o planach na kolejne lata :
– Polska Liga Esportowa zamierza wspierać inicjatywy oddolne, tj. ligi amatorskie, promujące esport jako dyscyplinę sportową, ligi szkolne, regionalne czy biznesowe. Stopniowo będzie także wdrażany system szkolenia dla młodych adeptów esportu, trenerów czy scoutów. Według raportu ,,E-sport 2020. Biznes – Rynek pracy – Edukacja” w 2022 roku wartość rynku e-sportowego na świecie może osiągnąć 1,8 mld dolarów (szacunki mówią nawet o 3,2 mld dolarów przy sprzyjających okolicznościach). Wpływ na to mają inwestycję w segment takich firm jak Amazon czy Google.